تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارزش افزوده بخش صنعت در چهار دهه 6.9 برابر شده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش افزوده بخش صنعت از سال 57 تاکنون طبق آخرین آمارها بیش از 6.9 برابر شده است که نشان دهنده روند پرشتاب رشد بخش صنعت است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمد شریعتمداری، روز یکشنبه در آیین روز ملی صنعت و معدن، در محل سالن اجلاس سران افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارزش افزوده کل اقتصاد کشور بدون احتساب نفت 2.9 برابر شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال 57 و ابتدای پیروزی انقلاب، مجموع واحدهای صنعتی کشور 890 واحد بود که اکنون به بیش از 84 هزار واحد افزایش یافته است.
شریعتمداری با اشاره به فعالیت 592 شهرک صنعتی در کشور تاکید کرد: میزان تولید در زنجیره فولاد از 2.4 میلیون تن در سال 57 به بیش از 200 میلیون تن افزایش یافته که 80 میلیون تن آن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم حاصل شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در مقایسه با ابتدای انقلاب، تولید آلومینیوم با ظرفیت 457 هزار تنی10 برابر شده است، افزود: تولید زنجیره مس به ظرفیت 1.6 میلیون تنی رسیده، تولید سیمان 14 برابر شده و در تولید کاشی و سرامیک رشد 50 برابری به ثبت رسیده است.
وی بیان داشت: در حوزه صنایع، ساخت و تولید خودرو با ظرفیت 2.2 میلیون دستگاه 13 برابر زمان انقلاب شده و تولید تایر با ظرفیت 454 هزار تنی رشد 7.5 برابری نسبت به سال 57 داشته ضمن اینکه در حوزه لوازم خانگی، تولید یخچال 10 برابر، تولید تلویزیون 60 برابر و تولید ماشین لباسشویی 74 برابر شده است.
وی تاکید کرد: این آمارها نتیجه تلاش مردم و صنعتگران است و همواره با افتخار از آنها یاد می‌کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از رشد 24.6 درصدی تولید خودرو و 12 درصدی تولید فولاد در دو ماهه ابتدایی امسال در همسنجی با پارسال خبر داد.
وی با بیان اینکه در حوزه تولید، سیاست های جدیدی اتخاذ شده است، گفت: از جمله این سیاست ها، راه اندازی واحدهای تولیدی جدید است که در این رابطه پارسال 5800 واحد تولیدی جدید پا به عرصه گذاشت.
شریعتمداری از وجود حدود 5700 معدن فعال در کشور خبر داد و افزود: به تازگی 40 پهنه امیدبخش معدنی شناسایی شده و بهره برداری از آنها، افزایش تولید و اشتغال را در پی خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما ایجاد امنیت در فضا اقتصادی کشور است، افزود: شورای هماهنگی سران قوا در فعالیت های اقتصادی به دنبال تحقق این مهم هستند.
شریعتمداری با اشاره به آمارهای 2 ماه ابتدایی امسال، گفت: تسهیلات پرداختی به بخش صنعت در همسنجی با پارسال 13درصد رشد داشت اما با سهم 40 درصدی رشد پیش بینی شده همچنان فاصله داریم.
وی کمبود نقدینگی و تامین سرمایه در گردش را مشکل 70 درصد از واحدهای تولیدی کشور دانست و افزود: واحدهای تولیدی ما امروز از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده رنج می برند، البته این موضوع در دستور کار مجلس قرار دارد و حتی یک روز رسیدگی زودتر با آن، به نفع تولیدکننده است.
شریعتمداری، استقبال از خرید کالای ایرانی و کاهش قیمت تمام شده را دو اقدام اساسی برای حمایت از تولید عنوان کرد و افزود: در این راستا به دنبال حذف مالیات بر ارزش افزوده، به حداقل رساندن مالیات بر درآمد در شرایط رکودی و نیز تامین مالی پروژه ها و طرح ها هستیم.
وی افزود: اگر 32 هزار میلیارد تومان تسهیلات درنظر گرفته شده، زودتر در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد، حرکت نقدینگی سرگردان به سمت فعالیت های سفته بازی متوقف می شود.
این عضو کابینه دولت افزود: میزان صادرات غیرنفتی در 2 ماه ابتدایی امسال، 18.8 میلیون تن به ارزش 7.7 میلیارد دلار بود که 5.8 میلیارد دلار آن به بخش صنعت اختصاص داشت و 200 میلیون دلار هم سهم بخش معدن بود.
وی افزود: در 2 ماه امسال برای تاسیس واحدهای صنعتی جدید 22.2 درصد از نظر تعداد افزایش تقاضا مطرح شده که بیانگر علاقه مندی مردم به تولید است.
شریعتمداری افزود: در 2 ماهه نخست امسال، شاخص مصرف برق واحدهای صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک 7.9 درصد رشد داشته که از پا به عرصه گذاشتن واحدهای صنعتی جدید حکایت دارد.
وزیر صنعت معدن وتجارت یادآور شد: با همه رشدهای حاصل شده، نباید از مسایل و مشکلات موجود غافل شد، به طوری که رشد منفی صنعتی که در دوره ای شاهد آن بودیم، امروز بتدریج آثار خود را نشان داده است.
وی تاکید کرد: باید به خلق ارزش افزوده در بخش صنعت و معدن توجه داشته باشیم و قیمت تمام شده تولید را کاهش دهیم.
شریعتمداری، قیمت بالای تمام شده تولید و همچنین متوسط هزینه حمل و نقل بالا را از جمله مشکلات بخش صنعت عنوان کرد.
به گفته این مقام مسئول، ممنوعیت ورود 1339 قلم کالا به کشور به معنای حمایت از تولید کالای داخلی و فرصتی بزرگ برای بخش صنعت کشور است.
وی افزود: اگر کنترل جدی در مرزها داشته باشیم و 30 درصد ظرفیت خالی مانده تولید صنایع سرمایه ای و 50 درصد ظرفیت خالی مانده تولید کالای مصرفی بی دوام را به فعلیت درآویم، می‌توان تولید کشور را متحول کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارزش افزوده بخش صنعت در چهار دهه 6.9 برابر شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..