تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موسیقی برایم تفریح جدی است/ برای کنسرت گذاشتن باید پول زیادی خرج کرد

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید اسمش به گوشمان آشنا نباشد؛ اما تک آهنگ هایی را خوانده است که دوستداران موسیقی، مدت هاست آن ها را گوش می کنند و زیر لب زمزمه می کنند. «ایران من» که برای بازی های آسیایی 2006 ساخته شده بود، یکی از همین قطعات است. این قطعه بارها از صدا و سیما پخش شده است و طرفداران فراوانی داشته و هنوز هم دارد. «باران نم نم» دیگر قطعه ای است که بارها و بارها در میان طرفداران هنر اول بازنشر شده و شاید کمتر کسی باشد که این قطعه احساسی را نشنیده باشد.

از مهدی شکوهی خواننده پاپ کشورمان صحبت می کنیم. کسی که نزدیک به یک دهه است آثارش از صدا و سیما پخش می شود  و هشت تیتراژ تلویزیونی را خوانده است. «ویتامین 3»، «سفر بخیر» و «آب و آیینه» از جمله  مشهورترین تیتراژ هایی بود که این خواننده جوان خوانده است.

چند وقتی است که از او خبری نبود تا این که در جدیدترین همکاری اش با دفتر موسیقی و سرود صدا و سیما، قطعه «بچه های ایران»  را با حامد محضرنیا و حامد طا‌ها خواند که این قطعه پس از پیروزی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی مراکش در نخستین مسابقه کشورمان در جام جهانی 2018 از شبکه سه سیما پخش شد.

در این قطعه شکوهی بخشی هایی از قطعه «ایران من» را بازخوانی کرد. این قطعه بارها از صدا و سیما پخش شد و به این بهانه با این خواننده پاپ کشورمان گفتگویی انجام دادیم.

مهدی شکوهی در خصوص شنیده شدن قطعه «ایران من»  به خبرنگار  حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: این قطعه برای مسابقات المپیک آسیایی 2006 برای سازمان صدا و سیما ساخته شد. پس از ساخته شدن، این قطعه تا سال 91 چندین بار از شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون پخش شد. مدت ها بود که «ایران من» پخش نشده بود تا اینکه، در کنار قطعه های «پهنای اروندت سلام» و «قهرمان ایرانی» قرار گرفت و خوشبختانه بازخورد خوبی هم داشت و در فضای مجازی بارها بازنشر شد.

این خواننده پاپ کشورمان در خصوص همکاری هایش با صدا و سیما بیان کرد: من همکاری های متعددی با سازمان صدا و سیما داشته ام و تا این لحظه حدود هشت تیتراژ  تلویزیونی خوانده ام. سعی کردم بیشتر تک آهنگ عاشقانه تولید کنم تا اینکه سراغ تولید و انتشار آلبوم بروم. چراکه تولید آلبوم پر هزینه است و در صورتی که بازخورد خوبی نداشته باشد، خواننده با خسارت جبران ناپذیری روبرو خواهد شد.

مهدی شکوهی ادامه داد: اگر کسی بخواهد حرفه ای کار خوانندگی را انجام دهد، پس از این که متوجه شد صدایش مناسب خوانندگی است، باید تهیه کننده ای جسور داشته باشد که به لحاظ مالی تأمینش کند و هزینه های بالای ضبط و تولید یک آلبوم را متقبل شود. زمانی یک قطعه خوب تولید می شود که خواننده در یک استودیوی مناسب و استاندارد بخواند؛ سپس نوازندگان قوی  به همراه ساز های خوب، آهنگ کار را تولید کنند و خروجی مناسبی در اختیار مخاطب قرار بگیرد. برای در کنار هم قرار گرفتن این کارها باید هزینه های بالایی صرف شود.

این خواننده در خصوص سرخورده شدن برخی خوانندگان اظهار کرد: عده ای هزینه هایی بالایی را برای تولید یک قطعه یا آلبوم صرف می کنند، آن ها در حال هزینه کردن هستند و کنسرت می گذارند اما یک آهنگشان را هم مردم نمی شناسند و به نتیجه دلخواهشان نمی رسند. عده ای هم صدای خوبی دارند اما تهیه کنندگان خوب آن ها را کشف نمی کنند و این استعداد ها دیده نمی شوند.

شکوهی در خصوص اینکه آیا خودش روزی کنسرت می گذارد یا خیر، گفت: من کلاً کم کار هستم و این موضوع برای نبود تهیه کنندگان مناسب و هزینه نکردن آنهاست. اگر هم بخواهم کنسرت بگذارم، باید ریسک بالایی را قبول کنیم؛ چرا که مشخص نیست در مرحله بلیت فروشی موفقیت حاصل شود. الان موسیقی برایم تفریح جدی است و تا زمانی که یک تهیه کننده جسور پیدا نشود، به همین شکل کارم را ادامه می دهم و سراغ اجرای کنسرت نمی روم.

وی در خصوص انگیزه هایش برای فعالیت های موسیقی بیان کرد: هنوز بعد از این سال ها که خوانده ام، انگیزه ام را از دست ندادم. اما واقع بین هستم و معتقدم که اگر قرار باشد به جایگاهی برسم، مانند ورزشکاران و قهرمانان المپیک، باید یک تیم به من کمک کنند و هزینه فراوانی برای تولید و انتشار قطعاتم بکنم.

شکوهی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر در حال آماده سازی یک تیتراژ تلویزیونی هستم که شبکه و زمان پخشش هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موسیقی برایم تفریح جدی است/ برای کنسرت گذاشتن باید پول زیادی خرج کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..