تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ادامه پیروزیهای ارتش سوریه در جنوب این کشور

نبرد با تروریستها در جنوب سوریه وارد مراحل حساس و سرنوشت سازی در راستای تثبیت امنیت در سوریه و گسترش آن به همه بخش های این کشور شده است.

گروه بین الملل: نبرد با تروریستها در جنوب سوریه وارد مراحل حساس و سرنوشت سازی در راستای تثبیت امنیت در سوریه و گسترش آن به همه بخش های این کشور شده است.ارتش سوریه با حمایت نظامی و سیاسی روسها از یک سو و همکاریهای ایران در سطح مشاورین نظامی می رود جای پای خود را در جنوب سوریه بیشتر از هر زمانی محکم تر کند.

ادامه پیروزیهای ارتش سوریه در جنوب این کشور


به گزارش بولتن نیوز، ارتش سوریه بزودی به گذرگاه مرزی نصیب در مرز مشترک سوریه با اردن خواهد رسید و عملا ما شاهد بازگشایی این گذرگاه مرزی از سوی دو کشور اردن و سوریه در کوتاه مدت خواهیم بود. دروازه ای که بار دیگر رونق اقتصادی را به مناطق مرزی دو کشور بازخواهد گرداند. اقتصادی که در سایه حمایتهای آمریکا و اردن و سایر کشورهای عربی از تروریسم تکفیری قربانی شد و همزمان باعث آوارگی و سرگردانی مردم سوریه گردید.


پیشرویهای ارتش سوریه در استان درعا و عدم حمایت آمریکاییها از آنها نیز یکی دیگر از پیروزیهای ارتش سوریه و در کل متحدین دراین کشور به شمار می رود .ارتش سوریه با استفاده از چانه زنی های روسیه در مذاکره با گروههای تروریستی در این مناطق موفق شده است بخش زیادی از گروههای شبه نظامی تروریستی عملا در این مناطق از مدار خارج گردند و ارتش سهل تر از سایر مناطق سوریه به سمت تحکیم ستونهای حکمرانی در سوریه پیش برود.


نکته کلیدی در خصوص این پیشرویها مذاکرات پیش روی ترامپ وپوتین در هلسینکی است که به نظر می رسد توافقهای اولیه در خصوص جنوب غربی سوریه بین دو طرف صورت گرفته است. براساس نوشته ديويد ايگناتيوس در واشنگتن پست ، عناصر اصلي توافق ميان ترامپ و پوتين مشخص وتعینن شده است. او در يادداشت خود عنوان مي‌كند، كارشناسان اسراييلي، اروپايي و امريكايي به برخي عناصر احتمالي چارچوب اين توافق احتمالي دست پيدا كرده‌اند. روسيه بناست در برابر عقب‌نشيني ايالات متحده از سوريه درخواست‌هاي امريكا مبني بر روند انتقال سياسي در سوريه و محدود كردن قدرت ايران در اين كشور را عملياتي كند كه اين شروط امريكا به اختصار به شرح زير است:

ادامه پیروزیهای ارتش سوریه در جنوب این کشور


نيروهاي حمايت شده از طرف ايران حداقل 80كيلومتر از مرزهاي سرزمين‌هاي اشغالي و ارتفاعات جولان فاصله مي‌گيرند.


ارتش سوریه كه توسط نيروي هوايي روسيه حمايت مي‌شود كنترل را در جنوب غربي سوريه در دست بگيرد و موقعيت خود را تثبيت كند و مرزهاي بين سوريه و اردن بازگشايي شود. اردن نيز از كنترل اسد بر مرز حمايت كند، زيرا ممكن است مسير ترانزيتي ميان اردن و سوريه بازگشايي و منجر به تقويت اقتصاد اردن شود. تحليل‌ها حاكي از اين است كه اپوزيسيون(شبه نظامیان تروریست) در جنوب غربي نابود خواهد شد و هزاران نفر از پناهجويان به سمت مرز بسته با اردن تا زمان كنترل كامل دولت به سمت اردن سرازير مي‌شوند و غيرنظاميان به دام خواهند افتاد.


نيروهاي نظامي روسيه بناست براي تثبيت اين مناطق در جنوب غربي سوريه و حتي ساير مناطق نيز گشت زني داشته باشند. بنا بر تحليل‌ها حضور روسيه در اين مناطق به معني امنيت كامل و جدي در اين مناطق خواهد بود. اما طبق اين توافق امريكايي‌ها پايگاه نظامي خود در التنف را حفظ خواهند كرد تا از نفوذ ايران جلوگيري كنند.


روسيه و دولت سوریه بناست حضور نيروهاي خود را به مناطق شمال شرقي سوريه جايي كه كردها در آن حضور دارند گسترش دهند. جايي كه نيروهاي كرد با همكاري نيروهاي امريكايي توانستند داعش را در بخش‌هايي از سوريه شكست دهند. فرماندهان امريكايي هرچند انتظار دارند كه تا18 ماه ديگر در سوريه باقي بمانند اما به نظر مي‌رسد ترامپ اصرار دارد كه خروج هرچه سريع‌تر صورت گيرد.


ترامپ به نظر می رسد نظر موافق روسیه را برای باقی ماندن آمریکاییها در التنف بدست بیاورد و علیرغم عقب نشینی آمریکاییها از سوریه اما نیروهای این کشور در این مناطق باقی خواهند ماند.


ایران همواره به حاکمیت سیاسی سوریه به دیده احترام نگاه کرده و تغییر ساختارها برخلاف عرف قانونی و بدون بهره گیری از ابزارهای دموکراتیک را خط قرمز خود اعلام کرده و از این رو تثبیت حاکمیت سیاسی در سوریه برای ایران یک موفقیت بزرگ به شمار می رود همانگونه که نابودی گروهای تروریستی و شبه نظامی در سوریه شکست بزرگ برای رژیم صهیونیستی و آمریکا و همه حامیان آنها به شمار می رود.


با گسترش امنیت در جنوب غربی سوریه و آغاز مذاکرات با کردها در شمال سوریه و بازگشت حاکمیت دمشق بر تمام سوریه که اصلی ترین خواسته سیاسی ایران در سالهای اخیر بوده است سوریه قطعا شاهد ثبات بیشتری خواهد بود و طبیعی است در این فرایند تمامی جریانهایی که کوشیدند با ساختن جریانهای تروریستی این حاکمیت را از بین ببرند شکست خورده به حساب خواهند آمد.

کمک ایران به مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم تکفیری سبب شده است امروز مردم سوریه ایران را به عنوان یک منجی در کشور خود ببینند و این امری نیست که آمریکاییها یا هر کشوری بتوانند آن را از مردم سوریه بگیرند.سخن آخر اینکه نبرد در جنوب سوریه و پایان آن طومار بسیاری از گروههای تروریستی و حامیان آنها را در این کشور خواهد پیچید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ادامه پیروزیهای ارتش سوریه در جنوب این کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..