تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شیائومی سرمایه‌ی ۴.۷ میلیارد دلاری را در عرضه اولیه سهام کسب کرد

عرضه اولیه‌ی سهام شیائومی در بورس هنگ‌کنگ با پایین‌ترین قیمت تعیین شده انجام شد و این شرکت سرمایه‌ای ۴.۷۲ میلیارد دلاری را جذب کرد.

ساعاتی پیش عرضه‌ی اولیه‌ی سهام شیائومی در بورس هنگ‌کنگ انجام شد. براساس اطلاعات ارائه شده هر سهم شیائومی طی عرضه‌ی اولیه با کمترین قیمت تعیین شده به فروش رفت و از این‌ رو چینی‌ها موفق شدند تا سرمایه‌ای ۴.۷ میلیارد دلاری را کسب کنند. با توجه به جذب سرمایه‌ی مورد نظر، ارزش شیائومی ۵۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود که تقریبا نصف ارزشی است که ابتدای سال جاری میلادی برای این شرکت چینی تعیین شده بود.

عرضه‌ی اولیه‌ی سهام شیائومی در زمان بسیار حساسی انجام پذیرفته است. تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین باعث شده تا در ماه جاری میلادی شاخص بورس هنگ کنگ با کاهشی ۶.۵ درصدی همراه شود. ضمنا باید به افت ۴.۸ درصدی شاخص سهام بورس هنگ کنگ در سال جاری میلادی نیز اشاره کرد که تاثیر خود را بر فروش سهام شیائومی در نازل‌ترین قیمت ممکن گذاشته است.

مقاله‌های مرتبط:

آمارهای ارائه شده نشان می‌دهند که شیائومی طی عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود ۲.۱۸ میلیارد سهم را با قیمت ۲.۱۷ دلار به فروش رسانده است. بازه‌ی قیمتی تعیین شده برای هر سهم شیائومی ۲.۱۷ تا ۲.۸ دلار بوده است. با وجود اینکه هر سهم شیائومی با پایین‌ترین قیمت تعیین‌شده مبادله شده است، باز هم عرضه‌ی اولیه‌ی سهام این شرکت پس از عرضه‌ی اولیه‌ی سهام علی‌بابا که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، بزرگ‌ترین عرضه‌ی اولیه‌ی سهام بین شرکت‌های حوزه‌ی فناوری است. علی‌بابا در سال ۲۰۱۴ موفق شده بود تا سرمایه‌ای ۲۵ میلیارد دلاری را کسب کند.

ارزش ۲.۱۷ دلاری برای هر سهم ۳۹.۶ برابر سود هر سهم در سال ۲۰۱۸ و ۲۲.۷ برابر سود پیش‌بینی شده برای سال ۲۰۱۹ میلادی است. همان‌طور که اشاره کردیم، پس از عرضه‌ی اولیه‌ی سهام، شیائومی ۵۳.۹ میلیارد دلار ارزش گذاری شد. ابتدای سال جاری میلادی شاهد انجام ارزش‌گذاری‌های بالایی برای شیائومی بودیم. شماری از کارشناسان ارزش این شرکت چینی را ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد کرده بودند، حال آنکه برخی نیز ارزش آن را بیش از ۷۰ میلیارد دلار می‌دانستند. ارزش شیائومی در سال ۲۰۱۴ و پس از جذب اولین سرمایه، بیش از ۴۶ میلیارد دلار اعلام شده بود.

شیائومی فعالیت خود را در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز کرده است، این شرکت میزان عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند خود را در سال ۲۰۱۷ به بیش از دو برابر افزایش داد و به این ترتیب به چهارمین شرکت بزرگ دنیا از نظر عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند تبدیل شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شیائومی سرمایه‌ی ۴.۷ میلیارد دلاری را در عرضه اولیه سهام کسب کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..