تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحسین یک شاعر از سوی رهبر معظم انقلاب/ وزارت ارشاد چقدر از ناشران خرید کرد؟

رهبر انقلاب از شعر افشین علا با موضوع یمن تقدیر کردند/ وزارت ارشاد بیش‌از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کتاب از ناشران خرید

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اتفاقاتی در هفته گذشته در حوزه ادبیات رخ داده است. در اینجا به مهمترین رویدادهای ادبی هفته اشاره می کنیم:

برگزیدگان دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس تقدیر شدند

دومین کنگره شعر کتاب دفاع مقدس با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

بر این اساس در بخش کلاسیک عباس احمدی، امیر رضا یزدانی، محمدجوادی الهی پور، میثم داودی، سعید مبشر، فائزه زرافشان، فرشته سادات حسینی، فاطمه عارف نژاد و در بخش کودک طیبه رضوانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

رهبر انقلاب از شعر افشین علا با موضوع یمن تقدیر کردند

واکنش افشین علا به حوادث یمن که منجر به سرودن شعر «حرمت ملک اویس» شده بود، تحسین رهبر انقلاب را در بر داشت.

پس از انتشار این شعر طی تماس از سوی دفتر مقام معظم رهبری پیام تشکر معظم‌له به این شاعر ابلاغ شد.

مضمون پیام رهبر انقلاب خطاب به افشین اعلا بدین صورت بود: شعر، هم بجا بود، هم زبان استواری داشت و هم مضمون خوبی.

کتاب آیین‌نامه‌های شورای نظارت بر اسباب‌بازی منتشر شد

مجموعه مصوبه‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های شورای نظارت بر اسباب‌بازی در قالب کتابی با همین عنوان منتشر شد.

این کتاب شامل تمامی مصوبه‌ها، دستورالعمل‌ها، بخش‌نامه‌ها و ضوابط مربوط به ثبت، تولید، واردات و گزارش نمایشگاه‌های اسباب‌بازی است که برای بهره‌برداری کارشناسان، طراحان، تولیدکنندگان، واردکنندگان، فروشندگان و سایر علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی تهیه شده است.

شورای نظارت بر اسباب‌بازی از سال 1377 بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با تصویب آیین‌نامه اجرایی از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شروع به فعالیت کرده است.

قصه‌ زال و سیمرغ به انگلیسی ترجمه شد

قصه‌ی زال و سیمرغ داستان تولد رستم دستان کودکی سفید و زیبارو، اما با مو‌های سفید هم‌چون مو‌های پیرمردان است که وقتی پدرش سام فرزند خود را این‌گونه می‌بیند از سرزنش دیگران می‌ترسد و دستور می‌دهد که کودک را از آن سرزمین دور کنند و او را به‌دامن کوه البرز می‌برند، جایی که لانه سیمرغ در آن است و...

این اثر از مجموعه کتاب‌های «نامه‌ نامور» است که داستان‌های شاهنامه‌ی حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر و حماسه‌سرای قرن چهارم را با نثری ساده و امروزی برای نوجوانان روایت می‌کند.

وزارت ارشاد بیش‌از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کتاب از ناشران خرید

هیئت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات ۵۸۹ و ۵۹۰، خرید ۶۶۹ عنوان کتاب در ۹۲ هزار و ۸۰۰ نسخه به مبلغ کل ۲۲ میلیارد و ۲۴۶ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال را به تصویب رساند.

عناوین کتاب‌های مصوب برای خرید در سایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بارگذاری شده است.

جلسه هماهنگی برنامه‌های پایتخت کتاب ایران-کاشان برگزار شد

جلسه هماهنگی اجرای برنامه‌های پایتخت کتاب ایران-کاشان با حضور همایون امیرزاده؛ مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان، علی‌اصغر سیدآبادی؛ مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و سعید ابریشمی راد؛ شهردار کاشان برگزار شد.

در این جلسه همایون امیرزاده با اشاره به پیشینه پایتخت کتاب ایران و نقش این برنامه در فعال‌سازی پتانسیل‌های استانی گفت: برگزاری چهار دوره از جشنواره پایتخت کتاب ایران تاثیرات زیادی داشته و در شهر‌ها موجب ایجاد انگیزه شده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به سهم خود از برنامه‌های این رویداد فرهنگی حمایت کرده است.

او ادامه داد: یکی از اقدامات موثر برگزاری این رویداد فرهنگی تقویت نهاد‌های مردمی در حوزه کتاب و کتابخوانی بوده که موجب رونق کتاب و کتابخوانی در شهر‌ها شده است. همچنین تلاش داریم تا با حمایت از کتابفروشی‌ها در استان‌ها و توسعه و تجهیز آن‌ها رونق این جشنواره را بیش از پیش کنیم. برگزاری نمایشگاه‌های استانی در شهر‌های منتخب از دیگر حمایت‌های معاونت امور فرهنگی خواهد بود.

حجت‌الاسلام انصاری نیز در این جلسه با اشاره به پیشینه تشیع در شهر کاشان گفت: از نظر تاریخی شهر کاشان یکی از شهر‌هایی است که سابقه عمیقی در تشیع دارد و نشان آن نیز حضور علمای تراز اول در این شهر است.

انتهای پیام/

مهمترین رویدادهای ادبی در هفته اول تیر ماه 97



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحسین یک شاعر از سوی رهبر معظم انقلاب/ وزارت ارشاد چقدر از ناشران خرید کرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..