تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زارعی: باید در مجامع تصمیم‌گیری اراده قوی خود را برای کمک به یمن شکل دهیم

به گزارش شما نیوز ، این کارشناس مسائل غرب آسیا و بین‌الملل  در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران جنگ یمن را با توجه به نیروهای شرکت کننده در آن جنگی بزرگ، بین‌المللی و منطقه‌ای و علیه یک ملت در یک جغرافیای محدود برشمرد و گفت: این جنگ به این بهانه شکل گرفته است که یک ملت یک رئیس جمهور و دولت بر سر کار را بر کنار کرد و رئیس دیگری را روی کار آورد اما سعودی‌ها و آمریکایی‌ها تحمل این مساله را نداشتند و برای به کرسی نشاندن حرف خود در مخالفت با ملت یمن جنگ ظالمانه‌ای را علیه این ملت شکل دادند.

وی ادامه داد:‌متاسفانه شورای امنیت  سازمان ملل که باید حافظ امنیت و مصالح  ملت‌ها باشد با صدور قطعنامه راه محاسبه ظالمانه ملت یمن و جنگ شدید علیه آنها را تجویز کردند و همین حالا نماینده‌ دبیر کل سازمان ملل  در یمن سرگرم به کرسی نشاندن چیزی است که ائتلاف نظامی علیه یمن نتوانست با عملیات جنگی آن را به دست آورد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا در ادامه پیامد جنگ 40 ماهه علیه یمن از سوی ائتلاف بین‌المللی را برشمرد و گفت: با این جنگ تمام زیر ساخت‌های یمن که بسیار هم محدود بود از بین رفت. همچنین با محاصره کامل هوایی، دریایی و زمینی شریان‌های مالی مردم یمن قطع شد و بیش از 8 میلیون یمنی در قحطی قرار گرفتند . علاوه بر این بیماری‌های مسری دراین کشور به شدت افزایش یافت و مرگ خاموش در این جامعه مشاهده می‌شود که خود یک نسل کشی است.

زارعی گفت: ائتلاف خارجی تصور می‌کرد با محاصره یمن امکان این که از ایران به یمن کمک‌ شود گرفته می‌شود و می‌توانند علیه این ملت پیروز شوند و انصارالله بعد از مدتی سلاح هایی که در اختیار دارد  تمام می شود و علاوه بر اینها یک جنگ داخلی میان سنی و شیعه و شافعی و زیدی در مقابل انصارالله به راه می‌افتد.

وی ادامه داد:‌ اما آنها قادر به پیاده کردن این اهدافشان در مقابل انصارالله نشدند ائتلاف خارجی تلاش کرد در سه مرحله عملیات نظامی علیه انصارلله انجام دهد. ابتدا عملیات توپخانه انجام شد که از سوی سعودی‌هابه راه افتاد و 13 ماه به طول کشید سپس عملیات بازگرداندن امید را انجام دادند که از اردیبهشت 94 تا شهریور 96 به طول انجامید اما در آنها موفق نشدند و در نهایت عملیات گرفتن سرپل‌ها را آغاز کردند آنها این عملیات را در حالی شروع کردند که از عملیات‌های قبلی شکست خوردند و ناگزیر شدند جنگ را تغییر دهند که این خود نوعی اعتراف به شکست درجنگ بودند اما عملیات سرپل گیری هم با شکست مواجه شد آنها تلاش کردند سرپل صنعا، تعز و حدیده را به دست بگیرند، اما مشاهده کردند که در عملیات سرپل گیری الحدیده انصارالله مقابل آنها نایستاد بلکه این شافعی‌ها بودند که مقابله کردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان تصریح کرد:‌ یمنی‌ها از ما انتظار همدردی و زنده نگه داشتن این موضوع را در تریبون‌ها و مجامع مختلف دارند و همانطور که امام می‌گفت مرگ بر آمریکا مرگ را برای آمریکا به همراه می‌آورد زنده نگه داشتن یک موضوع هم در زنده ماندن آن مساله موثر است. همچنین ما باید در مجامع تصمیم گیری اراده قوی خود را برای کمک به یمن شکل دهیم و همچنین مردم از طریق سازمانهای مردمی برای شکل دهی به نهضت کمک رسانی به مردم یمن وارد شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زارعی: باید در مجامع تصمیم‌گیری اراده قوی خود را برای کمک به یمن شکل دهیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..