تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزار و یک خاصیت این میوه معجزه آسا را فراموش نکنید

یک کارشناس تغذیه در یزد با بیان این که میوه انجیر طبیعت گرمی دارد و خوردن آن به افرادی که به لحاظ جسمی ضعیف هستند توصیه می شود، اظهارکرد: انجیر حاوی ویتامین‌های A، B، C و مواد معدنی مختلف مانند پتاسیم، کلسیم، فیبر، آهن، فسفر و سدیم می‌باشد.

ناهید برخورداری افزود: هر ۳عدد انجیر متوسط، یک واحد میوه محسوب می‌شود و ۶۰کالری انرژی دارد.

وی با اشاره به اینکه بیماران دیابتی باید در خوردن انجیر حد تعادل را رعایت کنند، تصریح کرد: همچنین میوه انجیر منبع خوب پتاسیم است که این عنصر برای کنترل فشار خون به کار می‌رود.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: مهم‌ترین خاصیت درمانی انجیر برای آن دسته از افرادی است که همواره از مشکل یبوست رنج می‌برند. این قبیل افراد می‌توانند علاوه بر مصرف روزانه این میوه به حالت خام یا خشک، تعدادی انجیر خشک را از شب تا صبح در یک لیوان آب خیسانده و صبح پیش از صبحانه میل کنند.

وی همچنین با بیان این مطلب که انجیر در هر دو حالت خام و خشک، ملین خوبی به‌شمار می‌آید گفت: علاوه بر این، مخلوط انجیر و عسل برای درمان زخم معده نیز مفید است، به عبارت دیگر انجیر سیستم دستگاه گوارش را تقویت می‌کند

این کارشناس تغذیه عنوان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، برگهای درخت انجیر بدلیل داشتن خصوصیات مدر بودن، تسکین دهندگی و دافع کرم روده مورد استفاده قرار گرفته و دم کرده برگ درخت انجیر مسکن بوده و برای معالجه سرفه تجویز شده‌است، همچنین برگ انجیر برای دیابتی‌ها نیز مفید است و مقدار انسولین تزریقی مورد نیاز برای شخص دیابتی را کم می‌کند.

برخورداری با بیان این که میوه انجیر برای نرم کردن سینه و روده و دارای خاصیت ویژه‌ای است افزود: انجیر تازه منبع غنی بتاکاروتن و ویتامین سی است که در جلوگیری از ابتلا به سرطان کاربرد دارند. جوشانده انجیر در التهاب دستگاه تنفسی و غرغره کردن آن برای گلو درد و سرماخوردگی مفید بوده و عفونت‌های لثه را نیز درمان می‌کند.

اخبار زیر را از دست ندهید:




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزار و یک خاصیت این میوه معجزه آسا را فراموش نکنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..