تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح «ترامپ» برای توافق با «پوتین» بر سر سوریه

 رئیس جمهور آمریکا بار دیگر ایده خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در نشستی با پادشاه اردن در کاخ سفید بطور محرمانه مطرح ساخت.

تلاش برای به توافق رسیدن ترامپ و پوتین بر سر سوریه

به نقل از سی اِن اِن: دو منبع دیپلماتیک آگاه به دیدار و گفتگوی «دونالد ترامپ» با «ملک عبدالله دوم» پادشاه اردن در کاخ سفید، خبر دادند که رئیس جمهور آمریکا بار دیگر ایده خروج نیروهای نظامی این کشور از خاک سوریه را به طور خصوصی با ملک عبدالله دوم مطرح ساخت.

سران دو کشور آمریکا و اردن بطور همچنین مفصل در مورد موضوع سوریه گفتگو کردند.

یک منبع آگاه به خبرگزاری سی اِن اِن گفت که ترامپ معتقد است می تواند با رئیس جمهور روسیه- ولادیمیر پوتین- بر سر منطقه به اصطلاح ممنوعه در جنوب غربی سوریه که به آمریکا «امکان خروج قریب الوقوع» را می بخشد، به توافق برسد.

گفتنی است که ترامپ در ماه مارس اعلام کرد که نیروهای نظامی آمریکا خیلی زود از سوریه خارج می شوند. این درحالی بود که پنتاگون بر ضرورت حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه تأکید می کرد.

حال به نظر می رسد که ترامپ قصد دارد این موضوع را در دیدار ماه آینده خود با ولادیمیر پوتین در هلسینکی، پایتخت فنلاند مجدداً مطرح سازد.

طبق گفته این منابع آگاه، طرح موردنظر ترامپ به روسها امکان می دهد تا به «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی سوریه برای بازپس گیری منطقه ای در امتداد مرز اردن- که محل حضور ائتلاف تحت رهبری آمریکا و شرکای نظامی آن است- یاری رسانند.

ترامپ معتقد است که با مهیا ساختن این امکان برای روسها جهت کمک به بازپس گیری منطقه مزبور توسط بشار اسد، وی می تواند طرح خروج نیروهای نظامی آمریکا را در صورت تحقق شرایط خاص به سرعت اجرایی کند.

در مقابل، ترامپ از روسها می خواهد تا در مورد عدم کشتار معارضانِ تحت حمایت آمریکا در سوریه به دستِ دولت قانونی بشار اسد، به واشنگتن اطمینان خاطر بدهند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح «ترامپ» برای توافق با «پوتین» بر سر سوریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..