تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین روش های بستن منافذ باز پوست

روش های بستن منافذ بازپوست

روش های بستن منافذ بازپوست

ما در بخش مد و زیبایی نسیم فان به موضوع باز بودن منافذ پوت صورت می پردازیم .در این مبحث به علت باز بودن منافذ پوست و عواملی که باعث می شود منافذ پوست باز شود و راه های درمان و بسته شدن منافذ پوست می پردازیم پس اگر به دنبال درمان اسان و راحت و کم هزینه هستید با ما تا آخر همراه باشید .منتظر نظرات شما هستیم .

علت باز شدن منافذ پوست چیست؟

شاید، شما هنگامی که در آینه به پوست صورت خود دقت می کنید .متوجه می شوید که منافذ یا سوراخ های زیزی تمام سطح پوست شما را فرا گرفته است که اصطلاحا این حالت به پوست پرتقالی معروف است .این مشکل بیشتر برای افرادی که دارای پوست چرب هستند ایجاد می شود . اما بطور کلی این اتفاق زمانی رخ می دهد که غدد چربی ی سباسه زیر پوست بزرگتر شده و هنگامی که در معرض تابش نور خورشید یا اشعه فرابنفش قرار می گیرد ، منافذ سطح پوست باز می شوند تا این چربی را از پوست خارج نمایند. در واقع این منافذ را میتوان به دودکش های پوست تعبیر نمود.

بنابراین در حالت طبیعی وجود این منافذ برای پوست مفید هم هستند ولی زمانی که خیلی بیش از حد باز شوند، حالت نازیبایی به پوست می دهند که عموما افراد را وادار به یافتن راه هایی برای بستن منافذ باز پوست ترغیب می کند.

روش های بستن منافذ بازپوست

روش های بستن منافذ بازپوست

عوامل موثر بر منافذ باز پوست 

عوامل موثر بر باز بودن منافذ پوست عبارتند از :ژنتیک ،عرق کردن زیاد ،عدم شستشوی کافی،بالا رفتن سن،و…

در صورتی که پدر و مادر شما دارای منافذ باز پوست هستند .شاید شما هم به این مشکل دار شوید .

تغییرات هورمونی.

تعریق زیاد باعث باز شدن منافذ پوست شود .

بین رفتن رطوبت پوست.

عدم شستشوی کافی پوست

قرار گرفتن در آفتاب به مدت طولانی

سیگار کشیدن.

بالا رفتن سن می تواند قابلیت ارتجاع و سفتی پوست از بین برود .به این ترتیب منافذ پوست بزرگتر به نظر می رسد .

استفاده از روش های نامناسب زیبایی و آرایشی

چرب پوبدن پوست و انباشته شدن سلولهای مرده پوست

تغذیه نامناسب.

روش های بستن منافذ بازپوست

روش های بستن منافذ بازپوست

راه های بسته شدن منافذ باز پوست

تمیز کردن پوست پوست با گلاب هر شب باعث بسته شدن منافذ باز پوست می شود .

استفاده از کرم های لایه بردار در شب. کرم هایی مانند ترتینوئین، هیدروکینون و هر ترکیبی از اسیدهای میوه یا AHA. استفاده از این کرم ها تاثیر زیادی در بستن منافذ باز پوست دارد. البته بسیار دقت نمایید که وقتی در شب لایه بردار استفاده می نمایید، در روز باید حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

استفاده از درمان های پزشکی زیبایی. روش هایی مانند میکرودرم و انواع لیزرها میتوانند تاثیر بسزایی در بستن منافذ باز پوست داشته باشند.

در مقابل آفتاب حتما از ضد آفتاب استفاده نمایید.

روش های بستن منافذ بازپوست

روش های بستن منافذ بازپوست

استفاده ازیخ برای بسته شدن منافذ باز پوست 

یکی از آسان ترین و موثرترین درمان های خانگی برای کوچک کردن یا بسته شدن منافذ باز صورت استفاده از یخ است. یخ به علت اثر سفت کنندگی که بر پوست دارد،  استفاده از یخ قبل از آرایش می تواند به کوچک کردن منافذ پوستی بزرگ کمک کند. علاوه بر این یخ می تواند باعث تقویت سیستم گردش خون و افزایش سلامت پوست می شود.

برای این کار می توانید چند قطعه یخ را در دستمالی تمیز قرار دهید و آن را به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید.

این کار را روزانه به مدت چند روز انجام دهید. می توانید زمانی که اولین اثرات مثبت آن را روی پوست خود حس کردید انجام این کار را متوقف کنید. علاوه بر این، می توانید روزی یک مرتبه صورت خود را با آب بسیار سرد بشویید. اگر قطعات یخ را قبل از استفاده به مدتی کوتاه در چای سبز و آبمیوه هایی همچون آب سیب و خیار بگذارید اثرات مثبت آن افزایش می یابد.

روش های بستن منافذ بازپوست

روش های بستن منافذ بازپوست

استفاده از لیموبرای بسته شدن منافذ باز پوست 

خاصیت اسیدی لیمو  داردباعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود. به کمک آبلیمو و سفیده تخم‌مرغ یک ماسک برای بسته شدن منافذ و سوراخ‌های ریز پوست بسازید و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس آبکشی کنید. وقتی هفته‌ای دوبار از این ماسک استفاده کنید نتیجه خوبی می‌گیرید. برای بهتر شدن اثر آن بعد از بخور دادن صورت از آن استفاده کنید.

روش دوم این است که چند قطره آبلیمو را با آب ترکیب کرده و پوست خود را با آن بشویید و سپس آبکشی کنید. این عمل نه تنها باعث بسته شدن منافذ می‌گردد بلکه جوش‌های صورت را نیز کاهش می‌دهد. البته توجه داشته باشید که میزان آبلیمو را در آب زیاد نکنید و مستقیم به پوست صورت خود تماس ندهید.

روش های بستن منافذ بازپوست

روش های بستن منافذ بازپوست

استفاده از سرکه سب برای بسته شدن منافذ پوست

سرکه سیب به علت خواص متعددی که دارد موجب سفت شدن پوست و کاهش منافذ پوستی می شود و میزان پی اچ پوست را نیز تنظیم می کند. علاوه بر این، سرکه سیب به علت خواص ضد التهاب و ضدعفونی کننده ای که دارد در درمان این منافذ پوستی بسیار موثر است.
برای این کار می توانید مقدار مساوی از سرکه سیب و آب را با هم مخلوط کنید و پنبه ای را به آن محلول آغشته کنید و آن را به نقاطی از پوستتان که منافذ پوستی دارد اضافه کنید و آن را چند دقیقه در آن حالت نگه دارید و سپس پوست خود را خشک کنید. سپس به پوستتان مرطوب کننده بزنید. در چند روز اثرات مثبت آن را خواهید دید.

روش های بستن منافذ بازپوست

روش های بستن منافذ بازپوست

استفاده ازسفیده تخم مرغ برای بسته شدن منافذ باز پوست 

سفیده تخم مرغ به طور گسترده ای منافذ پوستی را جمع و کوچک می کند زیرا خواص سفت کنندگی دارد. ماسک سفیده تخم مرغ همچنین برای کاهش چربی اضافی پوست های چرب بسیار مفید است. برای درست کردن ماسک تخم مرغ ابتدا سفیده تخم مرغ را جدا کنید و آن را روی پوست خود پخش کنید و بگذارید که خشک شود. سپس آن را بشویید و پاک کنید.
برای اینکه نتایج بهتری بگیرید می توانید بعد از گذاشتن آن بر روی صورت چند دستمال روی آن بگذارید و بعد از خشک شدن ماسک، دستمال ها را بردارید. این کار را یک یا ۲بار در هفته به طور منظم تکرار کنید. می توانید سفیده تخم مرغ را با آب نصف لیمو مخلوط کنید و آن را روی پوست خود قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه آن را به همان حال بگذارید تا خشک شود. سپس آن را با آب خنک بشویید. به مدت ۱ ماه این کار را چندبار در طول هفته تکرار کنید.

روش های بستن منافذ بازپوست

روش های بستن منافذ بازپوست

استفاده از جوش شیرین برای بسته شدن منافذ باز پوست 

جوش شیرین را به عنوان یک عامل لایه‌بردار ملایم برای از بین چربی اضافی پوست و همچنین پاکسازی محل‌هایی از منافذ باز پوست که درون آن‌ها گرد و خاک و مواد چرب با هم مخلوط و باعث بسته شدن روزنه‌های پوست شده‌اند به کار می‌بریم، به این منظور یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به همراه کمی آب مخلوط کرده و پس از شستشوی پوست با آب و صابون محلول بدست آمده را روی صورت ماساژ داده و پس از ۲ تا ۳ دقیقه پوست را با آب سرد شستشو دهید.

نکته لازم 

این مشکل در هر فردی که از کرم های چرب شده یا کرم پودرهای آرایشی به میزان زیاد استفاده می نماید ایجاد می شود. بنابراین در مصرف روغن های طبیعی مثل روغن زیتون و روغن کرچک که عموما بین خانم ها رواج زیادی دارد زیاده روی نکنید.

گروه مد و زیبایی نسیم فان 

مطالب متنوع دیگر

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (هنوز هیچ امتیازی ثبت نشده)
Loading...



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین روش های بستن منافذ باز پوست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..