تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا فرزندم وزن نمیگیرد؟

 سوال مخاطب نی‌نی‌بان: پسرم ۱۵ ماهه است با وزن فعلی ۹،۲۰۰گرم با قد ۷۶ سانتی متر. وزن تولدش ۳۴۰۰بود با قد ۵۲  از ابتدا هم تحت نظر متخصص هست ، ولی از ماه نهم تا دوازدهم اصلا نه قد و نه وزنش رشدی نداشت، آزمایش خون ادرار و مدفوع هم داد که فقط کمی کم خونی نشون داد. و مورد دیگری نداشت. هم اکنون بهش زینک پلاس و سوییت آیرون را هر کدوم دوبار در روز و همچنین دوبار دو روز یک سوم کپسول کرون میدم، البته غذاش هم خوبه ، هر روز تخم مرغ ، میوه و انواع جوانه ها ، ماهیچه و اینکه هنوز غذای جدا که حسابی پر کالری درست میکنم بهش میدم. امروز که ماهگرد ۱۵ماهگی بود نسبت به ماه پیش فقط ۱۰۰گرم وزن اضاف کرده بود و ۲سانت افزایش قد،،،، با عرض پوزش تکرار دفعاتی که شکمش کار میکنه بین ۲ تانهایت ۵بار در روز هست خواهش میکنم شما بفرمایید علت وزن نگرفتن پسرم چی هست؟؟؟؟

پاسخ دکتر محمد زنوزی راد، متخصص کودکان:
همراه گرامی در مور این توقف رشد پیش فرض های متفاوتی وجود دارد. اما اگر کودک شما تحت نظر پزشک متخصص اطفال است و همه ی آزمایشاتش توسط پزشک به طور دقیق بررسی شده جای نگرانی وجود ندارد. با این وجود لازم به ذکر است که اگر کودک شما جنب و جوش کافی را دارد، سرحال است و گوشه گیر نیست جای نگرانی نیست. اما اگر گوشه گیر است، زود به زود مریض می شود و یا غذای خود را به خوبی نمی خورد نشانه سوء تغذیه در کودک است و باید مجددا توسط پزشک بررسی شود. اگر هیچ یک از مشکلات بالا در کودک مشهود نباشد مسئله ارث مطرح می شود، یعنی باید شرایط قدی و وزنی والدین مورد بررسی قرار گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا فرزندم وزن نمیگیرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..