تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختلال کمبود توجه در کودکان، نشانه ها

یک روانپزشک با اشاره به نشانه‌های نقص توجه در کودکان گفت: همراهی اضطراب با اختلال ADHD به طور همزمان، کودک را بیشتر مستعد تکانشگری می‌کند.

دکتر مهدی قاسمی‌‌ ، درباره نشانه‌های اختلال نقص توجه اظهار کرد: پرت شدن حواس فرد توسط تصاویر، صداها و اشیایی که در محیط هستند یا بی توجهی و ناتوانی در تداوم انجام تکالیف، خود نظارتی ضعیف، که باعث ‌‌می‌شود کودک تکالیفش را سریع و با عجله انجام دهد و نکات مهم را نادیده بگیرد و بدون این که متوجه شود مرتکب اشتباه شده است از نشانه‌های نقص توجه است.

وی با بیان اینکه درهم ریختگی و بی نظمی به دلیل نقص‌توجه بر نحوه استفاده کودک از زمان و فضا اثر ‌‌می‌گذارد، افزود: بسیاری از کودکان که دچار اختلال نقص توجه همراه با بیش‌فعالی هستند مشکلات یادگیری دیگری نیز دارند که مهارت‌‌‌هایی چون برنامه‌ریزی حرکتی، مهارت‌‌‌های ارتباطی، تنظیم خلق، خلاقیت و خودکنترلی را تحت تأثیر قرار ‌‌می‌دهند.

این روان‌درمانگر یادآور شد: کودکان مبتلا به ADHD به میزان زیاد در خطر مشکلات تحصیلی، رفتاری و هیجانی همچون اضطراب و اختلالات نافرمانی مقابله‌ای قرار دارند.

قاسمی با اشاره به اینکه همراهی اضطراب با اختلال ADHD به طور همزمان ، کودک را بیشتر مستعد تکانشگری می‌کند، عنوان کرد: داروهای محرکی که معمولا به رفع مشکلات توجه کمک ‌‌می‌کنند در کودکان مضطرب تأثیر کمتری دارند.

وی در پاسخ به این سوال که ‍ چگونه با کودکان ADHD رفتار کنیم؟ گفت: کودکان از طریق تمرین کردن فعالیت‌‌‌هایی که توجه را بهبود ‌‌می‌بخشد چیزهایی یاد ‌‌می‌گیرند، اما فقط از طریق بازی و ارتباط با والدین، خواهر و برادرها و سایر همسالان است که کودکان یاد ‌‌می‌گیرند سطح فعالیت خود را تعدیل و به تکالیف و اشخاص توجه کنند و از تسلط بر یک مهارت تازه احساس غرور کنند.

این روانپزشک عنوان کرد: بسیاری از کودکان مبتلا به ADHD برای یادگیری و درک مسائل احتیاج به تجربه عملی دارند و تکالیف باید در سطوح حسی مختلف مانند لامسه، دیداری و شنیداری به آنها ارائه شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختلال کمبود توجه در کودکان، نشانه ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..