تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرمت جدید SD Express، ظرفیت کارت های SD را به 128 ترابایت می رساند

احتمالاً در آینده نزدیک، یک کارت SD بتواند ظرفیت لازم برای نگهداری تمام کالکشن مدیای شما را فراهم کند؛ بدون اینکه حجم اطلاعات تان اهمیتی داشته باشد. اتحادیه SD (گروهی که استانداردهای کارت های حافظه را تعیین می کند) اخیراً از فرمت تازه ای به نام SD Express رونمایی کرد که رابط های کاربری PCI Express و NVMe را به این کارت ها اضافه می کند.

یکی از مهم ترین مشخصه های این فرمت جدید، افزایش سرعت انتقال به 985 مگابایت بر ثانیه است. اگر هنوز آنطور که باید و شاید تحت تاثیر قرار نگرفته اید، باید افزود که SD Express بیشینه ظرفیت این کارت ها را از 2 ترابایت به 128 ترابایت افزایش می دهد؛ بنابراین یک کارت SD می تواند جایگزینی برای تمام هارد درایوهای شما تلقی شود، مگر اینکه به دنبال سرعت انتقال بالاتر باشید.

در شرایط واقعی، چنین کارت هایی می توانند 25 هزار فیلم HD را در خود جای دهند. اگر فرض کنیم حجم هر تصویر به صورت میانگین برابر با 500 کیلوبایت است، پیشرفته ترین کارت های SD Express می توانند میزبان 256 میلیون تصویر باشند. نگهداری از 25.6 میلیون ترک موسیقی هم ارمغان دیگر این فرمت جدید است؛ بنابراین اگر دو کارت SD داشته باشید، قادر به ذخیره آرشیو کامل و 35 میلیونی اسپاتیفای خواهید بود.

چنین SD کارت هایی که ظرفیت و سرعت انتقال بسیار بالایی دارند قطعاً پیش از هر کس دیگر برای تولیدکنندگان محتوا که به تصویربرداری 4K یا 8K یا واقعیت مجازی می پردازند مناسب خواهد بود. اما باید به یاد داشت که ظرفیت 128 ترابایتی، محدودیتی تئوریک است. حتی کارت های 1 ترابایتی هم در حال حاضر به ندرت در بازار دیده می شوند و کارت های 512 گیگابایتی چند صد دلار قیمت دارند. بنابراین اگر به دنبال خرید کارتی 128 ترابایتی باشید -که قطعاً تا چند سال دیگر از راه نخواهد رسید- احتمالاً باید برای بازپس گیری رهن منزلتان آماده باشید!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرمت جدید SD Express، ظرفیت کارت های SD را به 128 ترابایت می رساند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..