تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد یک شاعر از فقدان قانون کپی رایت در کشور

انتقاد یک شاعر از فقدان قانون کپی رایت در کشورمنصوره میرفتاح شاعر و نویسنده در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص فقدان قانون کپی رایت در کشور گفت: وقتی قانون کپی رایت در کشور وجود ندارد هرفردی بدون هیچ واهمه ای متن و پژوهش شخص دیگری را  به نام خود منتشر می کند.

وی با بیان اینکه اگر هم قانونی برای پیگیری این موضوع در کشور وجود داشته باشد، هر کسی نمی تواند مشکلش را پیگیری کند، از سوی دیگر هزینه پیگیری را هم نمی تواند پرداخت کند، ادامه داد:فقدان قانون کپی رایت در کشور برای مولف بسیار مشکل ساز است.

میرفتاح با بیان اینکه مولف اثرش را با استانداردهای ذهنی اش می سازد اما شخص دیگری متن را تغییر می دهد و با دانش سطحی خود کیفیت پایین تری از متن اصلی ارائه می کند،بیان کرد:آثار بسیاری از کسانی که در صفحات مجازی با عنوان شاعر ،نویسنده یا ترانه سرا هستند رسما اقتباس از اثر دیگری نیست بلکه سرقت ادبی است که انجام می دهند.

این نویسنده با اشاره به اینکه اثر قوی جای خود را در بین جامعه باز می کند، بیان کرد:در حال حاضر مشکل این است که یک اثر قوی که می تواند در جامعه جایگاهی پیدا کند و مطرح شود دستخوش تغییراتی سطحی می شود که این کار ، انگیزه را از مولف برای خلق اثر می گیرد.

وی با اشاره به تاثیر وجود قانون کپی رایت در فعالیت مولف در فضای مجازی اظهار کرد: وقتی قانونی برای حمایت از مولف باشد اثر خود را در فضای مجازی منتشر می کند و نگران  نیست که اثر را شخص دیگری بردارد چرا که مطمئن است قانونی برای حمایت وجود دارد اما بنده در حال حاضرحتی اثرم را در فضای مجازی منتشر نمی  کنم  چرا که نگران هستم اثر را شخص دیگری بردارد و با تغییرات سطحی به نام خود منتشر کند و متاسفانه این مشکل تنها در ایران وجود دارد چون قانون کپی رایت در کشور نیست.

وی با بیان اینکه ما در کشورمان قوانین غلط زیادی داریم که اصلاح نمی شود و در برابر آن قوانین درست زیادی در جهان وجود دارد که در کشور ما وجود ندارد، تاکید کرد: قانون کپی رایت یکی از همین قوانین درست است که در کشور وجود ندارد امیدوارم این قوانین که با عقاید ما همسو است هر چه زودتر ایجاد شود.

انتهای پیام/

گلایه یک شاعر از فقدان قانون کپی رایت در کشور



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد یک شاعر از فقدان قانون کپی رایت در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..