تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توضیحات رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره حواله ارزی آژانس داران

رئیس سازمان میراث فرهنگی در توضیح آمار سفرهای خارجی و میزان ارزی که از کشور خارج می شود گفت: نیمی از ایرانی ها با هدف زیارت از کشور خارج می شوند که هزینه آنها هم به ریال است.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره مشکلات و اعلام بدهکاری آژانسداران به شرکت های خارجی در پی محدودیت های تامین ارز به خبرنگار مهر گفت: نشنیده ام که این مشکلات به خاطر ارز بوده باشد. به زودی تدابیر جدید دولت ابلاغ می شود بنابراین آژانسداران بهتر است که حوزه گردشگری داخلی را تقویت کنند نه گردشگری خارجی را. مسافران نیز در سفرهای خارجی خود مشکلی ندارند و ارز مسافرتی که به آنها تعلق می گیرد بیشتر از آن چیزی است که مورد نیاز است.

وی درباره اینکه قرار بود حواله ارزی به آژانسداران تعلق بگیرد، اما این حواله هنوز واگذار نشده است نیز گفت: دولت اولویت بندی می کند و براساس کالاهای اساسی و حیاتی، ارز مورد نیاز را نیز تامین خواهد کرد. برای بخش های غیر ضرور نیز فکر جدیدی خواهد کرد. 

مونسان درباره مشکلات تامین ارز هنرمندان برای حضور در نمایشگاههای خارجی نیز گفت: از هنرمندان صنایع دستی حمایت می کنیم نمایشگاه هایی که تا کنون برپا شده است نیز با حمایت ما بوده و مشکلی برای حضور آنها وجود ندارد.

مونسان همچنین درباره تناسب میان آمار ورود گردشگران خارجی با خروج گردشگران داخلی نیز در جمع خبرنگاران گفت: حدود نه میلیون گردشگر خروجی داریم که دو تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آن فقط مربوط به رویداد سه روزه اربعین است. برخی از اوقات تصور می شود که این افراد ارز از کشور خارج می کنند درصورتی که زائران اربعین ارزی از کشور خارج نمی کنند بلکه هزینه های آنها ریالی است. از سوی دیگر تقریبا نیمی از این آمار ۹ میلیونی گردشگران خروجی را گردشگران زیارتی ما تشکیل می دهند که باز هم بخش خروج ارز آنها حداقلی است.

مونسان بیان کرد: اکنون بیش از ۵ میلیون گردشگر ورودی به کشور داریم اگر هر گردشگر ۵۰ دلار صنایع دستی خرید کند بیش از ۲۵۰ میلیون دلار صادرات چمدانی داشته ایم که با ۲۸۱ میلیون دلار صادرات صنایع دستی بدون زیورآلات و فرش تقریبا ۵۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی خواهیم داشت که جا دارد این عدد تا دو میلیارد دلار افزایش پیدا کند. یعنی یک میلیارد دلار از مبادی گمرک و یک میلیارد دلار نیز از طریق چمدانی و گردشگران ورودی تامین می شود. 

در حوزه فروش داخلی نیز صنایع دستی فروش خوبی داشته است براساس آمار مستندی که توانسته ایم جمع کنیم تلاش کردیم که عددها درست باشد یعنی فاکتورهای فروشی که از هنرمندان و صنعتگران در نمایشگاه های مختلف جمع کرده ایم بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان فروش داخلی صنایع دستی را نشان می دهد که حتما آمار جدید بیشتر از این است. 

صنایع دستی اوج اقتصاد مقاومتی است. یعنی براساس مزیت های داخلی و نگاه برون نگر فعالیت می کند ۷۰ درصد فعالیت صنایع دستی را بانوان تشکیل می دهند. بخش زیادی از خانم های این حوزه بانوان سرپرست خانوار هستند که مشکل اشتغال آنها از این طریق حل می شود. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توضیحات رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره حواله ارزی آژانس داران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..