تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همکاری های فرهنگی نباید به پایتخت های دو کشور محدود شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با همتای آذربایجانی:

همکاری های فرهنگی نباید به پایتخت های دو کشور محدود شودبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به جمهوری آذربایجان و در دیدار با ابوالفضل قارایف همتای آذربایجانی خود اظهار کرد: روابط سیاسی ایران و جمهوری آذربایجان در سال های اخیر گسترش بی سابقه داشته و فصل نوینی در روابط تهران و باکو آغاز شده است.

وی با بیان اینکه  ظرفیت های زیادی در عرصه فرهنگی بین دو کشور وجود دارد،ادامه داد:  علاوه بر روابط مستحکم سیاسی، ریشه های تاریخی و فرهنگی مشترک باعث ایجاد احساس یگانگی بین دو ملت شده است .

صالحی به سخنان روز گذشته رئیس جمهوری آذربایجان که این کشور را وطن ایرانیان خواند، اشاره کرد و گفت: این نگرش یک رویکرد جدید در روابط دو کشور ایجاد می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدارهای مستمر روسای جمهوری و امضای سند های مهم را نشان دهنده روابط بالای دو کشور ، عنوان کرد و افزود: با توجه به سندها و توافقنامه های امضا شده، روابط وزارت فرهنگ دو کشور وارد فصل جدیدی شده است .

وی گفت:همکاری های فرهنگی نباید به پایتخت های دو کشور محدود شود و ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند با همتایان آذربایجانی خود همکاری داشته باشند.

صالحی ادامه داد: برگزاری هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان می تواند شروع خوبی برای دوره جدید باشد.

وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلام و نخجوان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اضافه کرد: این دو اتفاق مهم فرصت خاصی برای گسترش روابط فرهنگی است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تولید مشترك فیلم بین ایران و جمهوری آذربایجان آغاز شده است و سینماگران ایران آماده برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های آموزشی در باکو هستند همچنین کار تولید مشترک فیلم بین دو کشور همزمان با هفته فرهنگی آغاز شده است.

انتهای پیام/

صحبت های مهم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با همتای خود در جمهوری آذربایجان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همکاری های فرهنگی نباید به پایتخت های دو کشور محدود شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..