تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی خودرو‌های محبوب چینی‌ها در سال ۲۰۱۸

بازار خودرو در چین بسیار داغ شده است و خودروسازان مطرحی در این کشور مشغول به فعالیت هستند. چند نمونه از خودروهای چینی جزو بهترین خودروها در جهان شناخته شدند. امروز می خواهیم ببینیم خودرو‌های محبوب چینی‌ها در کشور خودشان چه خودروهایی هستند.

خودرو‌های محبوب چینی‌ها

رشد نیمه نخست سال ۲۰۱۸ بازار چین با ثبت نرخ رشد ۸٫۵درصدی فروش در ماه می تثبیت شد تا به این ترتیب کل فروش اتومبیل در ۵ ماهه نخست سال در کشور چین به بیش از ۹٫۸۵۰میلیون دستگاه برسد. بر این مبنا بازار اتومبیل‌ چین در ۵ماهه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۶٫۷درصد رشد داشته است.

خودرو‌های محبوب چینی‌هارونمایی از خودرو‌های محبوب چینی‌ها

نگاهی به آمار فروش برندهای مختلف در بازار چین نشان می‌دهد بزرگترین بازار خودرو جهان با رشدی ۸٫۵درصدی در ماه می۲۰۱۸، آمار فروش خود را به بیش از ۱٫۸۵۰ میلیون دستگاه رسانده ضمن اینکه سدان‌ها، شاسی‌بلندها، خودروهای ام‌‌پی‌وی و محصولات الکتریکی به ترتیب با فروشی معادل ۹۶۵، ۷۴۹، ۱۳۳ و ۱۰۲ هزار دستگاه موفق به کسب نرخ‌های رشدی معادل ۱۴٫۷، ۶٫۶، ۱۵٫۷ و ۱۲۶ درصد شدند که حکایت از رونق خرید محصولات سبز و ادامه استقبال چینی‌ها از محصولات سدان دارد.

هوندا و تویوتا خودروسازان موفق ژاپنی هم به ترتیب با ۱۰۷ و ۱۱۴ هزار دستگاه فروش در می۲۰۱۸، مجموع تولید خود را به ۵۳۶ و ۵۰۴ هزار دستگاه رساندهاند. در عین حال هرچه تویوتا وضعیت روبه رشدی دارد هوندا با یک سیر فروش نوسانی دست و پنجه نرم میکند.

پرفروش‌ترین خودروسازان بازار چینخودرو‌های محبوب چینی‌هاخودرو‌های محبوب چینی‌ها در جهان

اما در این مدت برندهای فولکس‌واگن، جیلی، هوندا، تویوتا، بیوک و نیسان خودروسازان بزرگی هستند که موفق به کسب رتبه‌های اول تا ششم پرفروش‌ترین خودروسازان بازار چین شده‌اند. فولکس که سال‌هاست به صورت سنتی این جایگاه را دارد، در این ماه مجموعا با رشد۷٫۹ درصدی حدود ۲۴۷ هزار دستگاه خودرو فروخته تا مجموع فروشش را با یک صعود ملموس و ۵٫۵ درصدی به بیش از ۱٫۲۸۵میلیون دستگاه برساند. جیلی با یک اختلاف فاحش نسبت به فولکس توانسته در یک ماه بیش از ۵۰درصد رشد کند و با فروشی ۱۱۵هزار دستگاه در می ۲۰۱۸، کل فروشش را به بالای ۶۰۰هزار دستگاه در این ۵ماه برساند.

هوندا و تویوتا خودروسازان موفق ژاپنی هم به ترتیب با ۱۰۷ و ۱۱۴ هزار دستگاه فروش در می۲۰۱۸، مجموع تولید خود را به ۵۳۶ و ۵۰۴ هزار دستگاه رسانده‌اند. در عین حال هرچه تویوتا وضعیت روبه رشدی دارد هوندا با یک سیر فروش نوسانی دست و پنجه نرم می‌کند.

بیوک و نیسان نیز که از موفق ترین خودروسازان خارجی بازار هستند با فروشی معادل ۸۰ و ۹۵ هزار دستگاه در یک ماه، به ترتیب ۴۴۳ و ۴۳۹ هزار دستگاه در این ۵ماهه به خریداران چینی خودرو فروخته‌‌اند. هرچه آمریکایی‌ها در پی دعاوی تجاری اخیر ترامپ با رهبری چین دچار نوسان فروش شده‌اند، این محصولات بومی و بنردهای شرقی نظیر بائوجون چین و هیوندای کره جنوبی هستند که رشد فروشبسیار بالایی را در این ماه به ثبت رسانده‌اند.

ده خودرو موفق بازار چین

اما در بین ده خودرو موفق بازار چین نام ۷محصول خارجی و ۳اتومبیل چینی دیده می‌شود. برمبنای گزارشی که اخیرا وزارت صنایع سنگین چین از وضعیت تولید خودرو در این کشور در ماه می ۲۰۱۸ منتشر کرده، پس ازفولکس واگن لاویدا سدان که حاکم بلامنازع بازار خودرو چین است، نیسان سیلفی، تویوتا کورولا، وولینگ هونگ‌گوانگ، هاوال اچ۶، فولکس‌های جتا و تیگوان، بائوجون ۵۱۰، فولکس‌های سری سانتانا و ساگیتار در رتبه های دوم تا دهم پرفروش‌ترین اتومبیل‌های بازار بزرگ چین قرار دارند.

هوندا و تویوتا خودروسازان موفق ژاپنی هم به ترتیب با ۱۰۷ و ۱۱۴ هزار دستگاه فروش در می۲۰۱۸، مجموع تولید خود را به ۵۳۶ و ۵۰۴ هزار دستگاه رساندهاند. در عین حال هرچه تویوتا وضعیت روبه رشدی دارد هوندا با یک سیر فروش نوسانی دست و پنجه نرم میکند.

خودرو‌های محبوب چینی‌هامعرفی خودرو‌های محبوب چینی‌ها

پس از این خودروها نیز محصول مدرن جیلی با نام بووی، شورولت کاوالیر، فولکس ماگوتن، جیلی ای‌سی۷، بیوک انویژن، هیوندای الانترا، تویوتا لوین، فولکس بورا، هوندا سیویک و گک ترامپچیGS4 جزو پرفروش‌ترین محصولات این بازار هستند.

یک حساب سرانگشتگی نشان می‌دهد فولکسی‌ها موفق شده‌اند ضمن احاطه
کامل بر بازار چین، طوری مشتریان را قانع کنند که در بین ۲۰ اتومبیل پرفروش بازار
نام ۸ خودرو این برند در بالاترین ردیف‌ها باشد. این استقبال نشان می‌دهد
چینی‌ها تا چه اندازه عاشق خودروساز مردمی ژرمن‌تبار بوده و چه سهم بزرگی
در موفقیت روباه آلمانی دارند.

بد نیست تاریخچه کمپانی فولکس واگن را بدانید

بی شک، کمپانی آلمانی فولکس واگن را می‌توان به عنوان بزرگ ترین هولدینگ خودروسازی در جهان نام نهاد. این برند آلمانی در بازارهای بین المللی به امپراطور صنعت خودرو مشهور است و با دارا بودن سهام مالکیت شرکت‌هایی همچون بنتلی، پورشه، آئودی، لامبورگینی، بوگاتی، دوکاتی، اشکودا، دوکاتی، سئات و اسکانیا، به عوان یکی از ستون‌های اصلی صنعت مهم و استراتژیک خودرو در جهان به شمار می‌رود.

حال بهتر است با نگاهی به تاریخچه این برند اصیل آلمانی، مروری بر سال‌ها
افتخار آفرینی توسط این شرکت در سطح جهانی را باهم به نظاره بنشینیم.

این گروه خودروسازی نخستین بار در اواسط دهه ۳۰ میلادی به دستور رهبر آن دوران
آلمان یعنی ادولف هیتلر، پایه گذاری شد. این رهبر قدرتمند، به فردی به نام فردیناند
پورشه که در آن زمان یه مهندس مکانیک بود،‌ دستور داد تا خودرویی را تولید کند
که تمام اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند و کارهای روزمره خود را انجام دهند.
(فولکس واگن در لغت نامه آلمانی به معنای خودرویی برای مردم است)

جنگ جهانی برای فولکس واگن

فعالیت این شرکت تا در سال‌های نخستین با موفقیت چشم گیری همراه بود تا اینکه
زمان آغاز جنگ جهانی اول فرا رسید. فولکس واگن نیز همانند دیگر شرکت های آلمانی،
مجبور به ساخت ادوات جنگی برای ارتش آلمانی نازی شد و فعالیت خود در سالهای
جنگ جهانی دوم را معطوف به ساخت تجهیزات مورد نیاز ارتش نمود.
(نخستین محصول این شرکت در سال ۱۹۳۷ میلادی با نام KDF یا همان بیتل
به صورت انبوه وارد بازارها شد)

پس از شکست آلمان در جنگ جهانی دوم، این کمپانی خودروسازی توسط
یک گفتگو بین ژنرال‌های آمریکایی و سایر کشورهای پیروز، به یک افسر ارتش
بریتانیا با نان ایوان هیرست واگذار شد و کمپانی فولکس واگن بقا و رشد مجدد
خود را به طرز عجیبی مدیون این شخص است. زیرا این افسر انگلیسی در
نخستین عمل خود موفق شد کارخانه نابود شده را بازسازی کند و با جلساتی
که با دیگر مقامات داشت، توانست به عنوان اولین قدم خود، سفارشی
برابر با ۲۰ هزار دستگاه را برای ساخت اتومبیل و تحویل آن‌ها به ارتش بریتانیا دریافت نماید.

فرادید و چرخان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی خودرو‌های محبوب چینی‌ها در سال ۲۰۱۸»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..