تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاربردی‌ترین وسیله الکترونیکی که سلامت شما را نشانه گرفته است

آیا لپ تاپ روی مفاصل تاثیر گذار است؟یاسر نژادی جراح زانو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص عوارض قراردادن لب‌تاپ روی پا، اظهار کرد: با توجه به اینکه لب تاپ مانند گوشی موبایل اشعه ندارد و تنها باتری در آن به کار رفته است، تاثیر منفی در سلامت ندارد اما با قرار دادن لپ تاپ روی پاها مجبور هستید گردنتان را به نحوی نگه دارید که صفحه مانیتور را ببینید، این بدترین نوع  نشستن است که به مفصل نخاع و گردن آسیب می‌رساند.

لپ تاپ را حتما روی میز بگذارید

این جراح زانو بیان کرد: سعی کنید لپ تاپ را روی میز بگذارید و حالت نشستن روی صندلی را رعایت کنید؛ زاویه آرنج باید امتداد قلب باشد و زاویه پاها و حالت نشستن باید 90 درجه باشد این حالت را زمانی که لپ تاپ روی پا است نمی توان حفظ کرد، در نتیجه باعث خم شدن بیش از حد کمر شده و باعث تغییر شکل اندام می‌شود.

بیشتر بخوانید:  ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند

نژادی تشریح کرد: افرادی که از لپ تاپ استفاده می‌کنند باید به صورتی بنشینند که نیروی بدن آن‌ها در تمام نقاط بدن متمرکز شود و فشار تنها به یک نقطه از بدن وارد نشود، اگر افرادی که دچار شلی مفصل هستند به مدت طولانی لپ تاپ روی پای خود بگذارند دچار کمردرد و آرتروز خواهند شد.

آیا لپ تاپ روی مفاصل تاثیر گذار است؟

وی افزود: زمانی که افراد در حالت نشسته لپ تاپ روی پاهای خود نگه می‌دارند حالت نوشتار آنها تغییر می‌کند و این حالت روی مفاصل انگشت و مچ دست تاثیر دارد و آن را آسیب پذیر می‌کند.

مراقب حرارت لپ تاپ باشید

این جراح زانو در پایان یاد آور شد: افرادی که لپ تاپ روی پاهای خود می‌گذارند باعث قطع شدن راه ورود و خروج هوا به لپ تاپ می‌شوند، لذا در این صورت لپ تاپ داغ می‌کند و باعث خرابی این وسیله می‌شود، افزایش دما لپ تاپ می‌تواند به پوست آسیب برساند لذا حتما در استفاده از لپ تاپ استانداردهای لازم را رعایت کنید. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاربردی‌ترین وسیله الکترونیکی که سلامت شما را نشانه گرفته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..