تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آرامگاه سعدی، یک قرن پیش +عکس

آرامگاه سعدی، یک قرن پیش +عکسبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شیخ مصلح‌ الدین مشرف‌ بن عبد‌الله، معروف به سعدی شیرازی شاعر و نویسنده پارسی گوی ایرانی در سال ۶۰۶ هجری قمری در شیراز متولد شد. دو اثر ارزشمند وی غزلیات و دیوان اشعار به نام گلستان و بوستان می باشد.

سعدی در خانقاهی که اکنون آرامگاه اوست، زندگی می کرد و در همان جا نیز درگذشت. در این باغ انواع درختان نخل، کاج و گل های زینتی در بر گرفته که فضای زیبایی به آرامگاه سعدی بخشیده است. سقف آرامگاه گنبدی شکل و فیروزه ای رنگ است و در جلوی آن ایوان بلندی با هشت ستون ساخته شده است. سنگ قبر سعدی در روزگار کریم خان زند بر مزار او نهاده شد و در اتاق دیواره مقبره، گزیده هایی از گلستان و بوستان به خط نستعلیق بر کاشی آبی رنگ نوشته شده است.

در ادامه تصویری زیر خاکی از آرامگاه سعدی در سال  1394 را در معرض دید شما قرار داده ایم که می توانید مشاهده کنید.

نکته جالب در این  تصویر استفاده مردم از آب جوی مقابل مقبره است.

آرامگاه سعدی، یک قرن پیش +عکس

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آرامگاه سعدی، یک قرن پیش +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..