تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پروژه اصلاح شبکه آبرسانی در سال 97 در سرخه اجرا می شود

رییس اداره امور آب و فاضلاب سرخه، جابه جایی و حفر چاه آب، اصلاح شبکه آبرسانی، بازسازی تأسیسات آب روستای مؤمن آباد را از جمله پروژه های سال جاری در سرخه عنوان کرد.

رییس اداره امور آب سرخه گفت: جابه جایی و حفر چاه آب، اصلاح شبکه آب، بازسازی تأسیسات آب روستای مؤمن آباد از جمله این طرح هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، فیض رییس اداره امور آب و فاضلاب شهرستان سرخه در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما با توجه به شرایط اقلیمی، کشوری کم آب است.

وی افزود: بر اساس آمارهای رسمی متوسط میزان بارندگی در جهان 750 میلیمتر، در کشور ما 250 میلیمتر و در استان سمنان 40 میلیمتر است.

رییس اداره امور آب و فاضلاب سرخه بیان کرد: با روی کار آمدن هر دولت پروژه هایی اعم از حفر چاه، ساخت مخزن و تصفیه خانه آب شیرین کن در سرخه به منظور مرتفع شدن مشکل آب این شهرستان انجام شده است.

فیض افزود: شش حلقه چاه موجود در سرخه  وجود دارند که سرجمع همه این چاه ها با توجه به کاهش بارندگی ها در مجموع 30 لیتر بر ثانیه آب دارند.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 با حضور سرمایه گذار در سرخه خرید تضمینی آب انجام شد، افزود: در حال حاضر ظرفیت تصفیه خانه در شبانه روز سه هزار مترمکعب است.

رییس اداره امور آب سرخه گفت: در زمان پرآبی یکی از تعهدات ما تامین آب روستاها به میزان 15 لیتر بر ثانیه بود، این در حالی است که منابع آبی ما کاهش و نیاز آبی روستاها همچنان وجود دارد و باید چاره ای در این خصوص اندیشیده شود.

فیض گفت:  تلاش شبانه روزی ما این است که قطع آب با توجه به فرارسیدن فصل گرم تابستان نداشته باشیم؛ البته این امر مستلزم همکاری مردم و مصرف بهینه آب است تا تابستانی بدون مشکل و با آب با کیفیت مطلوب را پشت سر بگذاریم.

وی از جمله اقدامات مهم اداره آب سرخه را دو اولویت مهم تأمین آب با کیفیت برای شهروندان و نظارت بر بهداشت و سلامت آب عنوان کرد و گفت: تأمین آب سرخه از طریق حفر دو حلقه چاه در داخل شهر به انجام رسیده است و همچنین شش کنتور هوشمند آب در چاه های آب و در ورودی و خروجی مخزن آب شهر نصب شده است و همچنین دو ایستگاه آب ژاول برای تأمین سلامت آب نصب شده است.

رییس اداره امور آب سرخه گفت: از میزان 20 میلیارد اعتبار مصوب مبلغ هفت میلیارد تومان به صورت اوراق مشارکت تخصیص یافت که با این مبلغ پروژه 23 کیلومتری خط لوله انتقال آب در حال انجام است و این پروژه تا کنون پیشرفتی 40 درصدی داشته است که برای تکمیل آن نیاز به دو میلیارد تومان اعتبار است.

فیض تعداد مشترکین شهر سرخه را پنج هزار و 100 مشترک عنوان کرد که از این تعداد 550 مشترک مربوط به روستای مؤمن آباد و چهار هزار و 550 مشترک در شهرسرخه است و از این تعداد نیز سه هزار و 700 اشتراک خانگی و 1800 اشتراک غیرخانگی را شامل می شود.

وی بیان کرد: از نظر استانداردها کیفیت آب سرخه در حال حاضر در شرایط مطلوبی قرار دارد؛ اما متأسفانه با توجه به این شرایط بیشتر مردم سرخه از آب شیرین کن در منازل خود استفاده می کنند و باید گفت ضایقه شان تغییر یافته است و این امر مضراتی هم برای استفاده کننده گان از این دستگاه های آب شیرین کن دارد و هم اینکه حجم زیادی از آب در طول شبانه روز هدر می رود.

رییس اداره امور آب سرخه ادامه داد: استفاده از دستگاه های تصفیه آب نه تنها تاثیر مثبتی بر افزایش میزان سلامت آب شرب ندارد؛ بلکه املاح مفید آب را هم نابود می کند.

فیض با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده استفاده از دستگاه های تصفیه کن موجب از بین رفتن 90 تا 95 درصد از املاح مفید آب می شود، افزود: دستگاه های تصفیه آب مواد مغذی و املاح مفید موجود در آب را حذف می کنند و بر این اساس فیزیولوژی بدن به هم می ریزد و برای بزرگسالان بیماری های قلبی و عروقی ، گواتر و برای کودکان نرمی استخوان و برای زنان باردار پوکی استخوان و برای نوزادان هم یرقان به ارمغان می آورد.

وی به برخی از طرح ها و پروژه های در دست اقدام در سال 97 در سرخه اشاره کرد و گفت: جابه جایی و حفر چاه آب، اصلاح شبکه آب، بازسازی تأسیسات آب روستای مؤمن آباد از جمله این طرح هاست.

رئیس اداره آب شهرستان سرخه در خصوص اجرای طرح برخورد با مشترکین  پرمصرف با اشاره به اینکه این طرح نظارتی به صورت گشتی انجام می شود، گفت: این طرح در چهار مرحله تذکر لسانی، اخطار کتبی، محدودیت برداشت برای استفاده آب و قطع موقت انشعاب آب مشترک پرمصرف انجام خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پروژه اصلاح شبکه آبرسانی در سال 97 در سرخه اجرا می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..