تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازرسی از مکان‌های تهیه و تولید فرآورده‌های گوشتی/ محصولات گوشتی درجه بندی کیفیت ندارند

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفتگو با وبدا درخصوص محل تولید و تهیه فرآورده‌های گوشتی گفت: در این زمینه استانداردهایی وجود دارد، همچنین سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد در این حوزه نظارت می‌کنند و برندهای مختلفی با پروانه بهداشتی سازمان غذا و دارو در سطح کشور فعالیت می‌کنند. شناسایی مکان های غیر استاندارد تولید سوسیس و کالباس سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره چگونگی شناسایی مکان‌های غیراستاندارد تهیه و تولید فرآورده های گوشتی اظهار داشت: به منظور به حداقل رساندن مکان های غیر استاندارد تهیه و تولید سوسیس و کالباس، این مکان ها توسط بازرسین سازمان غذا و دارو، عوامل انتظامی و قضایی و گزارشات مردمی شناسایی می شوند و اقدامات قانونی لازم برای پلمپ آن مکان ها انجام می شود.

جهانپور افزود: اگر واحد صنفی درگیر این موضوع باشد، معاونت بهداشت وزارت بهداشت و مراکز بهداشت شهرستان ها بر آن نظارت می کنند و اگر در مورد کارخانه ها و صنایع باشد، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد این نظارت ها را انجام می دهند و در صورت تخلف، برخورد قانونی و قضایی با آنها صورت می گیرد.

وی گفت: امیدواریم مکان های غیر استانداردی که تاکنون شناسایی نشده‌اند با بازرسی های بیشتر و گزارشات مردمی شناسایی و اقدامات قانونی برای آنها انجام شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در ادامه درخصوص درجه بندی کیفیت فرآورده های گوشتی تصریح کرد: سازمان غذا و دارو در بحث فرآورده های گوشتی درجه بندی کیفیت ندارد و این سازمان فقط در بحث ایمنی و سلامت آنها نظارت می کند، چراکه بخشی از موضوع کیفیت به مردم و بازار مربوط می‌شود.

جهانپور با بیان اینکه برندهای متعددی در این زمینه وجود دارد، اظهار داشت: شرکت های تولیدکننده فرآورده های گوشتی حائز شرایط ایمنی، پروانه فعالیت دریافت می کنند. علاوه بر این، موضوع شرکت هایی که در زمینه خوراکی و آشامیدنی ها برتری دارند نیز، هر ساله در مراسمی، نشان ایمنی و سلامت به آنها اعطا می شود و این اقدام می تواند به نوعی برخی از این برندها را به مردم معرفی کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازرسی از مکان‌های تهیه و تولید فرآورده‌های گوشتی/ محصولات گوشتی درجه بندی کیفیت ندارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..