تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پسرها و دخترها تا چه سنی قد م&#

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت:‌ دخترها تا 17.5 و پسرها تا 21.5 سالگی قد می‌کشند و بهترین پیک قدی برای پسرها 13 و برای دخترها 11 سالگی است، بنابراین در این زمان باید به قد آنها بسیار توجه کرد.

به گزارش سلامت نیوز، مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با راهکارهای افزایش قد اظهار داشت: استفاده از مواد غذایی حاوی کلسیم و روی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، چرا که مصرف این غذاهای حاوی کلسیم در رشد طولی استخوان‌هایی در بدن همچون استخوان ساق و ران تأثیر داشته و باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: لبنیات، کلم، کلم بروکلی، اسفناج، گل کلم و کرفس حاوی کلسیم بوده و انواع گوشت قرمز و مغزها همچون مغز پسته، گردو و بادام حاوی زینک است، از طرفی سبزیجات نیز حاوی آهن بوده و ویتامین C دارند که مصرف آنها توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد:‌ افرادی که کمبود ویتامین دارند ،‌مکمل‌ها را برای آنها به صورت قرص کلسیم و شربت کلسیم بسته به سن آنها توصیه می‌کنیم،؛ همچنین کمبود زینک با قطره، شربت، کپسول و قرص زینک امکان‌پذیر است.

صفوی با بیان اینکه مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین در افزایش قد تأثیر دارد، عنوان کرد:‌ تخم‌مرغ ماده پروتئینی بوده که ارزش بیولوژیکی آن 100، لبنیات 92، گوشت 85 و حبوبات 40 تا 65 است.

وی خاطرنشان کرد: ورزش‌های کششی در کنار تغذیه مناسب در افزایش قد بسیار مؤثر بوده و انجام ورزش‌هایی همچون والیبال، بسکتبال، شنا، دراز و نشست و پرش از ارتفاع در این زمینه توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه گفت:‌ دخترها تا 17.5 و پسرها تا 21.5 سالگی قد می‌کشند و بهترین پیک قدی برای پسرها 13 و برای دخترها 11 سالگی است، بنابراین در این زمان باید به قد آنها بسیار توجه کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پسرها و دخترها تا چه سنی قد م&#»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..