تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نحوه از بین بردن بوی ماهی

وب‌سایت پزشکان بدون مرز: خانم های خانه‌دار از تهیه غذا با ماهی به خاطر بویی كه در آشپزخانه راه می‌اندازد، طفره می‌روند، ولی باید گفت از بین بردن بوی ماهی كار زیاد سختی نیست.

– طعم دار کردن ماهی با کمک سبزی‌های معطر و خوشبو یا استفاده از ادویه و پودرهای سوخاری معطر می‌تواند تاثیر زیادی در از بین رفتن بوی ماهی هنگام طبخ داشته باشد و گوشت آن را ترد و لطیف کند.

– در صورتی کــه کــف آشپزخانه‌تان سرامیک است و امکان تمیز کردن آن وجود دارد می‌توانید سرکه را درون افشانه ریخته و آن را در طول پوست کندن یا پختن ماهی در هوا اسپری کنید.

– یکی دیگر از روش‌های از بین بردن بوی ماهی در فضای آشپزخانه و خانه، استفاده از اسانس وانیل یا اکالیپتوس است. می‌توانید اسانس این گیاهان را روی یک دستمال اسپری کنید و آن را روی میز آشپزخانه یا پیشخوان قرار دهید.

نحوه از بین بردن بوی ماهی

– در صورتی که بوی ماهی در فضای خانه‌تان پیچیده بهتر است یک لیوان سرکه را روی میز آشپزخانه بگذارید تا بوی بد را به خود جذب کند.

– در شستشوی ماهی از آب سرد وروان استفاده كنید.

– برای خروج ماهی از حالت انجماد هیچوقت از آب گرم استفاده نكنید.(بهترین روش قراردادن ماهی منجمد در هوای آزاد ویا در مسیر جریان آب سرد می باشد)

– بعد از پاك كردن ماهی جهت برطرف نمودن بوی ماهی ،دستهای خود را با مخلوطی از آبلیمو ونمك بشویید.

– مصرف ادویه جات وخواباندن ماهی درپیاز ویا چند حبه سیر رنده شده روی گوشت ماهی باعث از بین بردن بوی مخصوص آن می شود.

– جهت برطرف نمودن بوی ماهی هنگام طبخ،سوزاندن كمی پوست پرتقال یا لیمو عمانی در آشپزخانه بی تاثیرنیست.

– استفاده از آبلیمو یا آبغوره در پخت وپز ماهی طعم ومزه آن را برای كودكان خوشایند می كند.

– در فلس گیری ماهیان از وسیله ای بنام فلس پاك كن (همانند برس با میله های زبر ومحكم) استفاده كنید.

– جهت جلوگیری از پراكنده شدن فلس ماهی در محوطه آشپزخانه ماهی را مجاور قابلمه ای پراز آب قرار دهید واقدام به پاك كردن فلسها نمایید.

– در بریدن باله ها وشكم ماهی بهتر است از قیچی مخصوص استفاده كنید.

– برای جدا كردن تیغهای درشت ماهی , پس از تخلیه امعاء واحشاء وبازكردن ماهی از پشت، غشاء چسبیده به استخوانها را به كمك چاقو آزاد نموده وبا كشیدن ستون مهره ها كلیه استخوانهای متصل به ستون مهره را میتوان جدا نمود.

– برای جدا كردن تیغهای ریز ماهی , پس از آب پزكردن آن با كمك چنگال می توان این تیغها را جدا نمود وبا گوشت خالص وپخته شده ماهی اقدام به تهیه خوراكهای خوشمزه از قبیل (كتلت, شامی, كوكو, كوفته, كباب كوبیده, استانبولی پلو و…) كرد.

– سعی كنید ماهی را در روغن كاملاً داغ وفراوان سرخ كنید.اینكار باعث عدم چسبیدن ماهی به ظرف وبهتر پخته شدن همه قسمتها می شود.

– جهت جلوگیری از چسبیده شدن ماهی به ماهیتابه قطعات ماهی را در مخلوطی از تخم مرغ هم زده ،آرد ،نمك وادویه غلطانده ،اقدام به طبخ نمایید.

– هیچوقت قطعات ماهی را ابتدا از طرف پوست سرخ نكنید. اینكار باعث جمع شدن تكه های گوشت ماهی می شود،اول طرف گوشتی ماهی را سرخ كنید بعد طرف دیگر را.

– اگر ماهی را درسته می پزید جهت نفوذ حرارت وروغن به داخل بدن ماهی پیشنهاد می شود چند برش عرضی در دو طرف بدن ماهی ایجاد نمایید.

– جهت پوست گیری ماهی ۲ شكاف عرضی نزدیك برانشی ها روی بدن ماهی ،۲شكاف طولی به فاصله حدود یك سانتی متر در طرفین باله های پشتی و۲ شكاف طولی در طرفین باله های شكمی ماهی ایجاد نمایید، آنگاه به كمك انگشت خود در قسمت برش عرضی پوست ماهی را طوری آزاد كنید كه بتوانید پوست ماهی را از سر به طرف دم بكشیداینكار را برای طرف دیگر نیز تكرار كنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نحوه از بین بردن بوی ماهی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..