تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهدای مدافع؛ دلدادگانی فارغ از دلبستگی

وقتی اندک شنیده ها و خوانده ها از دوران دفاع مقدس را در ذهنم مرور می کنم دلدادگی شهدا سخت مبهوتم می کند، واژه زیبایی که در چند سال اخیر شهدای مدافع حرم آن را به زیبایی معنا کردند و به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهدایی که فارغ از هیاهوی عصر ارتباطات و مدرنیته و فارغ از هر دلبستگی به کسوت و مقام در هر سن و سال و گویش و شهری عاشقانه از عاشقانه های زندگی شان گذشتند تا عشق را در کتیبه های تاریخ روزگارمان بار دیگر با زر بنویسند که مکتب شهادت تنها مسیر سربلندی است.

با این جملات در افکارم همراه همه مسئولان سپاه عاشورا در همراهی حجت الاسلام حاج صادقی؛ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به در منزل شهید مدافع حرم؛ شهید ذاکر حیدری می رسیم.

همیشه حس اینکه با خانواده شهدا زیارت می کنم مبالغه نیست اگر بگویم برایم ارزش زیارت خانه خدا را دارد، نم یدانم چرا چشمانم پر اشک می شود وقتی تصویر شهید ذاکر را در سینه دیوار می بینم، خدای من! این شهدا چه کسانی بودند و ... .

شهدای مدافع؛ دلدادگانی فارغ از دلبستگی

با استقبال خانواده شهید از پله ها بالا می رویم و اندکی بعد از خوش آمد گویی و تعارف های متداول، پدر شهید حیدری از فرزند شهیدش می گوید، فرزندی که همرزم سرلشکر کاظمی و شهید شفیع زاده؛ فرمانده توپخانه سپاه پاسداران و تا پیش از بازنشستگی جانشینی گروه توپخانه 60 رسالت را عهده دار بود.

این پدر شهید ادامه داد: همیشه در صحبت هایش از شهید کاظمی و شهید شفیع زاده حرف می زد و به حال آن ها غبطه می خورد و بالاخره توانست با دلتنگی هایی که برای آن ها داشت خودش را به آن ها برساند.

شهدای مدافع؛ دلدادگانی فارغ از دلبستگی

وی افزود: حلال و حرام و حق مردم برای شهید همیشه اهمیت داشت و در امور زندگی اش همواره تلاش داشت آن ها را رعایت کند و در همین امور نیز زبانزد همه بود.

پدر شهید حیدری اضافه کرد: پس از رفتن به سوریه مشخص بود ایشان به شهادت می رسند و تقریبا خودمان را هم برای این موضوع آماده کرده بودیم ولی مادرش پس از شهادتش کمی بی تابی و گریه کرد ولی بعدها گفت چرا باید گریه کنم برای فرزندی که چنین جایگاهی دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این اشاره پدر شهید به گریه مادرش، گفت: اگر بدانیم شهدا به چه جایگاهی با شهادت خود دست می یابند هرگز برای آن ها گریه نمی کنیم، چرا که آن ها به بالاترین درجه دیدار حق تعالی نایل شدند.

حجت الاسلام حاج صادقی افزود: انسان آفریده شده است به کمال برسد و شهادت بهترین مسیر برای رسیدن به کمال است که شهدا با مجاهدت خود این مسیر را انتخاب کردند.

اذان ظهر صلا داده می شود و شوق نیایش کبوترانه در دل همه روزه داران در آخرین روز از ماه رمضان بال می گشاید.

حجت الاسلام حاج صادقی آماده اقامه نماز می شود و همراهان همراه وی با چند رکعت شوق نیایش عبودیت و بندگی خویش را به آستان دوست می برند تا تجربه این لحظات در دفتر خاطرات ذهنمان مملو از دلتنگی های شیرین بندگی باشد.

دیدار تمام می شود و همراه با همه مسئولان راهی خانه شهید سیدرضا مراثی می شویم، شهیدی سخت کوش و از رزمندگان دوران دفاع مقدس که بنا به صحبت های سردار عابدین خرم؛ فرمانده سپاه عاشورا، هیچ وقت دست از تلاش نکشید و پس از بازنشستگی از کسوت مسئول هماهنگ کننده تیپ مکانیزه امام زمان(عج) شبستر، معاونت هماهنگ کنندگی حرم حضرت رقیه(س) را بر عهده گرفت و در این کسوت ارزشمند به مقامی ارزشمندتر دست یافت.

شهدای مدافع؛ دلدادگانی فارغ از دلبستگی

حجت الاسلام حاج صادقی در این دیدار پس از سخنان همرزم شهید مراثی گفت: اجر و ارزش شهدای مدافع حرم از شهدای دوران دفاع مقدس کمتر نیست چراکه شهدای مدافع حرم در برابر افرادی ایستادند که به نام اسلام با اسلام جنگ و ستیز می کردند.

وی اظهارداشت: ویژگی مهم شهدای مدافع حرم علاوه بر حفظ امنیت کشورمان در جانفشانی شان در جبهه مقاومت، دفاع از حریم آل الله است و این ویژگی ها ارزش جهاد و مجاهدت این شهدا را صد چندان می کند.

فرمانده سپاه عاشورا پسر کوچک شهید مراثی را که سال سوم دبستان است در آغوش گرفته و از درس و مشقش می پرسد و او جواب می دهد زمانی که پدرم شهید شهید شد سال اول دبستان بودم.

شهدای مدافع؛ دلدادگانی فارغ از دلبستگی

همه لحظه ای درنگ می کنند گویا همه ما در آغاز سال های نخست مدرسه ایم و آمده ایم سرمشق زندگیمان را در دفتر عمرمان از شهدا بگیریم و با آن شوق شهادت را مشق کنیم، شهدایی که همه آنچه را که داریم از دلدادگی آن ها داریم.

رقیه غلامی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهدای مدافع؛ دلدادگانی فارغ از دلبستگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..