تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی کلیسای گئورگ مقدس در بوشهر و تصاویر آن

معرفی کلیسای گئورگ مقدس در بوشهر و تصاویر آن

اطلاعاتی در مورد کلیسای گئورگ مقدس در بوشهر

یکی از کلیساهای قدیمی شهر بوشهر کلیسای گئورک مقدس است که در دوران قاجار ساخته شده است و در محله شینی واقع شده است. این کلیسا در 7 مهر سال 1381 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

تاریخ کلیسای گئورگ

این کلیسا در سال 1235 به وسیله خانواده آوادیان که از خانواده های سرشناس ارمنی ساکن بوشهر بودند و با کمک انگلیسی های ساکن بوشهر ساخته شد.

این کلیسا تا سال 1948 میلادی فعال بوده است و بعد از فوت ملکومیان که یکی از ارمنی های معروف آن منطقه بود، تمام اموال کلیسا و اشیاء موجود در آن به کلیسای وانک اصفهان منتقل شد. در سال 1974 میلادی چند خانواده دیگر ارمنی به بوشهر آمدند و در این شهر هیئت ارمنی، این کلیسا را بازسازی کرد و با فرستادن اشیاء مورد نظر دوباره فعال شد ولی بعد از چند سال باز هم فعالیت کلیسا متوقف شد.

معرفی کلیسای گئورگ مقدس در بوشهر و تصاویر آن

کلیسای گئورگ مقدس در بوشهر

معماری کلیسای گئورگ

این کلیسا در زمینی مستطیل شکل قرار گرفته است و ساختمان اصلی آن پلانی به شکل چلیپا دارد. در دو طرف این کلیسا حیاطهایی قرار گرفته اند که برای دفن کردن مردگان در نظر گرفته شده اند. بنای این کلیسا به شکل قرینه در عرض طراحی شده و از بالا شبیه به صلیب دیده می شود.این کلیسا شامل تالار اجتماعات، محراب، اتاق هایی که در دو طرف محراب قرار دارند . دو راهرو در دو طرف تالاب می باشد. این کلیسا برج ناقوس ندارد و دو ناقوس فلزی آن به صورت عرضی بر روی راهروی شمالی کلیسا قرار گرفته بودند.

معرفی کلیسای گئورگ مقدس در بوشهر و تصاویر آن

در این کلیسا 7 ستون چوبی که قسمت جلویی آنها به شکل زیبایی با چوب تزیین شده است و باعث استحکام سقف می شوند. زیباترین و مهمترین قسمت این کلیسا محراب آن است که به وسیله پل هایی که به صورت قرینه در دو طرف آن قرار دارند به تلار وصل شده اند. این بخش از یک مربع تشکیل شده که سه ضلع ان طاق نما است و از سمت غرب به تالار باز می شود. ثسمت فوقانی به وسیله گوشه سازی به هشت ضلعی و سپس دایره تبدیل شده و پوشش محراب به شکل گنبد بر روی آن قرار میگیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی کلیسای گئورگ مقدس در بوشهر و تصاویر آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..