تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارشی از اعتراضات کسبه در تهران

به گزارش شما نیوز ،به گزارش خبرنگار ایسنا که در محل برخی از این تجمعات از جمله خیابان جمهوری حضور یافت، برخی از افراد با حضور در بین تجمع کنندگان به طرح شعارهای سیاسی پرداختند، آتش‌زدن سطل زباله، موتور سیکلت و مبلمان شهری نیز از سوی این افراد انجام شده است.

کرکره تعداد زیادی از مغازه ها پایین بود ولی برخی کسبه از پشت پنجره های کرکره تجمعات را دنبال کردند. پس از عبور جمعیت از خیابان برخی از مغازه‌داران کرکره‌های خود را بالا برده و شرایط عادی را ایجاد کردند.

بعضی از این‌ها در پاسخ به سوال ایسنا گفتند:

- وقتی فروش نداریم بهتر است که تعطیل کنیم.

- تا قبل از این‌که کرکره را پایین بکشیم جمعیت با شعار حمایت، حمایت از ما خواستند با آن‌ها همراه شویم.

- به نظر من سکوت بهترین اعتراض است.

- آن‌ها که آتش می‌زنند از ما نیستند، ما به دنبال کاسبی‌مان هستیم ، شاید تعطیل کردن راهی برای اعتراض باشد.

این‌ صحبت‌های کسانی است که به دنبال اعتراض منطقی بودند حال یا با بستن مغازه های خود و یا با همراهی با تجمع کنندگان، ولی برخی هم می گفتند که از سوی افرادی برای بستن مغازه های‌شان با شعار ببندید، ببندید تهدید شده‌اند که اگر این کار را انجام ندهند، شیشه‌های مغازه‌شان را خواهند شکست.

حضور نیروهای انتظامی و امنیتی در خیابان‌های محل تجمعات مشهود بود که سعی دارند بدون درگیری جمعیت را متفرق کنند.

در کف برخی از این خیابان‌ها شیشه‌های شکسته و پاره‌های آجر دیده می‌شد.

بیشتر طیف جمعیتی را که اصرار بر ادامه حضور داشتند، افرادی کم سن و سال و یا افرادی تشکیل میدهند که با خنده و شوخی و تفریح‌گونه شلوغی‌ها را دنبال کردند.

این اعتراضات در شرایطی انجام شد که امروز جلسه بررسی مسائل اقتصادی و ارزی کشور به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد و جهانگیری تاکید کرده است:  مدیریت منابع ارزی کشور در وضعیت کنونی ضروری است و دولت در این خصوص برنامه ریزی جدی انجام داده است.  در تخصیص ارز با نرخ رسمی برای تامین کالاهای حیاتی و اساسی مورد نیاز مردم کمترین اختلالی ایجاد نخواهد شد. مردم اطمینان داشته باشند حتی در بحرانی ترین شرایط ارز به نرخ مصوب و رسمی و به میزان کافی برای تأمین کالاهای اساسی و حیاتی اختصاص خواهد یافت.

طبیعتا ایجاد امنیت و آرامش اقتصادی خواست مردم و همه فعالان اقتصادی است. دولت از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران خواسته است تا با اطلاع‌رسانی کافی و به هنگام در مورد نحوه تامین ارز و ترخیص کالا شفافیت لازم را برای ممانعت از بروز فساد و جلوگیری از طرح ادعاهای خلاف علیه اقدامات دولت در خصوص تأمین ارز مورد نیاز کشور بوجود آورند.

شب گذشته نیز از سوی وزارت ارتباطات لیستی مبنی بر نام شرکت‌هایی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند اعلام شد، که سازمان تعزیرات در حال بررسی این موضوع است که میزان ارز دریافتی آن‌ها چقدر بوده و چه میزان کالا بر اساس این ارز وارد کرده‌اند.

محمدعلی اسفنانی در خصوص برنامه سازمان تعزیرات حکومتی برای مقابله با کسانی که با ارز دولتی گوشی وارد کرده و گرانفروشی کرده‌اند، اظهار کرد: هر جایی برای ما محرز شود که گرانفروشی تحت هر عنوانی محقق شده، چه مواردی که کالا مشمول قیمت‌گذاری اجباری باشد مانند کالاهای گروه اول و کالاهای اساسی و چه در مواردی که گروه‌های دیگر کالایی بوده و مشمول قیمت‌گذاری می‌شود، طبق قاعده‌ای که قانون مشخص کرده اگر کالایی بالاتر از قیمت واقعی فروخته شود، وظیفه ما رسیدگی به آن و محکومیت فرد یا مجموعه‌ای است که اقدام به گرانفروشی کرده‌ است.

وی افزود: موضوع ارز هم شامل این مسأله می‌شود و هر جایی که افراد ارزی دریافت کردند تا کالا تهیه کرده و بر اساس ارزش ارز دریافتی کالا را بفروشند، اگر بالاتر از قیمت تمام شده‌ای که مشخص می‌کنند یعنی با لحاظ قیمت ارز، در نظر گرفتن سود بازرگانی و هزینه تمام شده‌ای که سازمان حمایت آن را محاسبه و لحاظ می‌کند باشد و در نهایت اگر مازاد بر این رقم فروخته شود، مشمول تخلف گرانفروشی است و با آن برخورد می‌کنیم.

با توجه به این لیست، سازمان تعزیرات با انجمن واردکنندگان موبایل جلسه‌ داشته و در حال بررسی دلایل آن‌هاست تا اگر گرانفروشی صورت گرفته، به طور قطع و یقین با آن‌ها برخورد شود.

فرمانداری تهران اعلام کرده است: در حال حاضر آرامش در بازار تهران برقرار است و هماهنگی‌های لازم انجام شده تا از طریق وزارت صنعت و معدن و اصناف با معترضان و صنف‌های معترض جلساتی برگزار شود. تجمعات اخیر مورد بازداشتی نداشته است. ناآرامی‌های امروز تاثیری در پخش بازی ایران و پرتغال در استادیوم آزادی نخواهد داشت. برخی شبکه‌های معاند اخیرا اقدام به اعلام فراخوان‌هایی برای برگزاری تجمعات در سراسر کشور کرده‌اند که مطمئن هستیم مردم ما هوشیار هستند و توطئه دشمنان ایران را به خوبی می‌شناسند و از این فراخوان استقبال نخواهند کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارشی از اعتراضات کسبه در تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..