تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قطع کامل و عمدی اینترنت در الجزایر/ فیلتر فیس‌بوک هنگام برگزاری امتحانات سراسری

قطع کامل و عمدی اینترنت در الجزایر/ فیلتر فیس‌بوک هنگام برگزاری امتحانات سراسری

به گزارش خبرآنلاین، امسال تا 25 ژوئن قرار بر این شده است که اینترنت قطع‌شده و فیس‌بوک نیز مسدود شود تا جلوی سوءاستفاده احتمالی از طریق فضای مجازی گرفته شود. {لینک}

در قدیم نوشتن تقلب در کف دست و ... مُد بود و امروز با به اشتراک‌گذاری پاسخ‌ها روی صفحات فیس‌بوک و فضای وب تقلب‌های شب امتحان کابوس بزرگی برای مقامات آموزشی شده است.

در سال 2016 دقایقی پس از شروع امتحانات سراسری سؤالات و پاسخ‌ها به‌صورت آنلاین منتشر شد و باعث شد تا نظام آموزشی الجزایر با تقلب آنلاین روبرو شود.

در سال 2017 تصمیم گرفته شد تا شبکه‌های اجتماعی فیلتر شوند تا مانع از بروز اتفاقات مشابه 2016 شوند اما تقلب ادامه یافت و امسال تصمیم گرفته شد تا اینترنت به‌طورکلی قطع شود. به همین دلیل به اپراتورهای مخابراتی -اینترنتی دستور داده شد تا اینترنت را موقع امتحان قطع کنند تا مشکل حل شود.

از بیستم ژوئن اینترنت روزانه چند ساعت و هم‌زمان با برگزاری امتحانات قطع می‌شود و تا فردا هم ادامه خواهد داشت.

مقامات عراقی نیز برای سومین سال پیاپی تصمیمی مشابه در شب امتحان گرفته و اینترنت را قطع کردند.

به گفته کارشناسان قطع کردن اینترنت پیامدهای منفی روی اقتصاد این کشورها دارد اما همچنان مقامات اصرار به استفاده از روش تهاجمی برای مقابله با تقلب در شب امتحان دارند.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قطع کامل و عمدی اینترنت در الجزایر/ فیلتر فیس‌بوک هنگام برگزاری امتحانات سراسری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..