تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لطف خداوند بیشتر شامل حال چه کسانی می‌شود؟

لطف خداوند شامل چه کسانی می‌شود؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت‌الاسلام والمسلمین حسین فرحناکیان کارشناس علوم قرآنی درباره توجه به خدا توسط بندگان گفت: در روایات درباره توجه حضرت موسی (ع) به خداوند آمده است که ایشان از خداوند می‌پرسند: من که به شما توجه دارم و عشق می‌ورزم چه کنم که بندگان نیز تو را دوست داشته باشند؟ خداوند می‌فرماید: به مردم یادآوری کن چه نعمت‌ها و الطافی به آنان ارزانی شده است.

وی در همین راستا افزود: انسان‌‎ها شیفته محبت هستند، هر چه قدر که به آنان محبت و احسان شود به محبت کننده توجه نشان می‌دهند. خداوند در این باره به نعمت‎های خود تاکید می‌کند و نعمت‌ها را یادآور می‌شود تا افراد با یادآوری نعمت‌ها متوجه خدا باشند و او را فراموش نکنند. عیب پوشی، عقل، نعمت وجود، قوت جسمانی، چشم، گوش، همسر، فرزند، ثروت و بسیاری دیگر از الطاف خداوند، نعمت‌هایی است که توسط او به بندگان داده شده؛ بنابراین آنان باید به خداوند توجه داشته باشند و غفلت نکنند.

این کارشناس علوم قرآنی درباره توجه به نعمات خداوند و ارتباط آن با توجه به خدا اظهار کرد: توجه و یاد آوری به نعمات موجب توجه به خداوند می‌شود و روایات متعددی در این باره آمده است. در یادآوری نعمات برای بنده تفاوتی بین فقیر و غنی وجود ندارد، یادآوری ثروتی که فقیر به آن دست یافته و یادآوری سلامتی برای ثروتمندی که پول را همه چیز می‌داند می‌تواند آنان را به قدرت خداوند و توجه به او رهنمون سازد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحناکیان درباره شناسایی محبت در باطن بندگان بیان کرد: در روایتی از امام باقر (ع) آمده است که به جابر بن یزید جعفی می‌فرماید اگر می‌خواهی بدانی که خداوند به شما لطفی دارد یا نه به قبلت نگاه کن. اگر دیدی که بندگان مومن خدا که اهل اطاعت از خدا هستند را دوست داری و نافرمان از خدا و گناهکاران را دشمن می‌داری یعنی خداوند به تو خیر و محبت عنایت کرده است.

بیشتر بخوانید:چگونه محبّت ويژه خدا را به خود جلب كنيم؟ 

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحناکیان با اشاره به محشور شدن بندگان خاطرنشان کرد: برای این که بندگان اهمیت محبت و توجه را دریابند در روایات متعدد بیان شده است که هر فرد در عالم دنیا به کسی که عشق و محبت بورزد؛ در روز قیامت با همان فرد محشور می‌شود. اگر به خدا و ائمه اطهار (ع) عشق بورزد با آنان محشور می‌شود و اگر به بندگان خدا محبت و عشق بورزد با بندگان محشور می‌شود.

منبع:میزان

انتهای پیام/

اگر می‌خواهید بدانید که خداوند به شما لطفی دارد یا نه، بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لطف خداوند بیشتر شامل حال چه کسانی می‌شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..