تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کلاهبرداری با ترفند حمایت از حیوانات خانگی

کلاهبرداری با ترفند حمایت از حیوانات خانگیبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم کارآگاه اکبر نصرتی در تشریح این خبر بیان کرد: با وصول خبری مبنی بر اینکه فردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با ترفند مبارزه با قاچاق حیوانات و خرید و فروش حیوانات ممنوع، اقدام به واگذاری حیوانات خانگی فقط در مقابل دریافت هزینه پستی می‌نماید که در نهایت هیچ‌گونه حیوانی تحویل داده نمی‌شود، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص گردید که متهم با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام و با استفاده از ترفند اینکه حامی حیوانات خانگی هستیم و نه دلال، شهروندان را فریب داده و اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌نماید.

سرهنگ نصرتی ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده مشخص گردید که متهم با استفاده از این ترفند در مقابل هر درخواستی مبلغ ۶۰۰ هزار ریال به عنوان هزینه پستی از شهروندان دریافت می‌نمود که در نهایت معلوم گردید که تاکنون مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: با استفاده از اقدامات فنی و پلیسی، متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس دلالت داده شد.

وی افزود: در تحقیقات بعمل آمده از متهم و با مشاهده مستندات پرونده به جرم ارتکابی خود اعتراف نمود، که در نهایت مستندات پرونده به همراه متهم مورد نظر پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال و متهم روانه زندان گردید.

سرهنگ دوم کارآگاه نصرتی با اشاره به اینکه بسیاری از صفحات و آگهی‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی مانند حمایت از حیوانات خانگی هستند، تقلبی بوده و در راستای کلاهبرداری از شهروندان می‌باشند، به شهروندان توصیه کرد: جهت جلوگیری از افتادن در دام کلاهبرداران به این صفحات و آگهی‌ها توجه ننمایند.

وی یادآور شد: بسیاری از مجرمان سایبری با ترفند نگهداری از حیوانات شماره حساب داده و از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند لذا از شهروندان تقاضا داریم این دست آگهی‌ها را باور نکرده و هیچ‌گونه وجهی برای این شماره حساب‌ها واریز نکنند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: شهروندان جهت آگاهی از اخبار حوادث فتا می‌توانند به سایت این پلیس به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه نموده و همچنین در صورت مواجهه با موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند آن را از طریق قسمت ارتباطات مردمی این سایت، به پلیس فتا اعلام دارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کلاهبرداری با ترفند حمایت از حیوانات خانگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..