تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توضیحات معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد درباره برگزارنشدن مراسم تجلیل از خادمان قرآنی

آغاز نشست خبری فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت ارشادبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دقایقی پیش آغاز شد.

فقهی زاده در این نشست خبری، درباره علت برگزار نشدن مراسم تجلیل از خادمان قرآنی در نمایشگاه قرآن گقت: ما مدتی قبل از ماه رمضان، مکاتباتی را برای برگزاری این مراسم در نمایشگاه قرآن داشتیم و به صورت قطعی هم حضور رئیس جمهور در این مراسم را مطرح نکرده بودیم. البته در بسیاری از دوره ها رئیس‌جمهور به عنوان یک مقام عالی رتبه در این مراسم حاضر بوده است؛ اما امسال این اتفاق رخ نداد و برگزاری این مراسم در نمایشگاه به نتیجه نرسید. این را به پای اشکال نمایشگاه قرآن نگذارید؛ چرا که این مراسم در سال های گذشته جدا از نمایشگاه قرآن کریم برگزار شده است. امیدواریم تا پیش از پایان تابستان، بتوانیم مراسم تجلیل از خادمان قرآنی را برگزار کنیم.

وی در تشریح رویکردهای نمایشگاه قرآن امسال بیان کرد: ما سه رویکرد اصلی را برای برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم متناسب با اهدافمان دنبال کردیم. اول؛ ایجاد تعامل سازنده با بدنه نخبگانی فعالان قرآنی در سطح ملی بود. رویکرد دوم برنامه محوری با رویکرد تحول و نوآوری بود.  اگر این رویکردها را در کنار هدف اصلی برگزاری بیست و ششمین ننایشگاه قرآن کریم بگذاریم، می توان گفت هدف اصلی ما جریان‌سازی موثر فکری، فرهنگی و علمی در عرصه فعالیت های قرآنی کشور بوده است. ورود به عرصه های جدید گفتمان تخصصی میان نخبگان حوزه پژوهش قرآنی در سطح ملی و فرا ملی، دیگر رویکرد ما بود.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد عنوان کرد: در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم امسال چند کلان برنامه و اقدام اساسی را شاهد بودیم. نخستین اقدام تقویت حضور طیف علمی و تخصصی حوزوی - دانشگاهی در نمایشگاه و تقویت جنبه های محتوایی نسبت به سال های گذشته بود. همچنین اجرای برنامه های تخصصی و نیمه تخصصی، برگزاری سمینارهای مختلف در ارتباط با قرآن پژوهان برجسته خارجی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، استفاده گسترده از ظرفیت فضای مجازی و تکنولوژی نوین از دیگر اقدامات ما بود.

فقهی زاده تصریح کرد: در نمایشگاه بیست و ششم، سامانه اطلاع رسانی نمایشگاه برای نخستین بار فعالیت خود را آغاز کرد. همچنین راه‌اندازی باشگاه مجازی این سامانه که مخاطبان بسیاری را جذب کرد، از دیگر دستاوردهای بیست و ششمین نمایشگاه قرآن کریم بود. راه اندازی فروشگاه مجازی هم برای نخستین بار بود که البته در ماه های بعد از نمایشگاه قرآن هم فعالیت خود را ادامه می دهد.

وی در خصوص اشکالات نمایشگاه بین المللی قرآن کریم عنوان کرد: یکی از اشکالات نمایشگاه قرآن کریم غیبت نهادهای اصلی قرآنی کشور در برگزاری بزرگترین نمایشگاه قرآنی است. ما شاهد حضور موثر و برنامه و اعتبار و بودجه ای از طرف نهادهای بزرگ قرآنی نبودیم و جای آنها خالی بود. دومین اشکال محدودیت های اعتباری و بودجه ای قابل توجه وزارت ارشاد در حوزه معاونت قرآن و عترت برای رقم زدن این رویداد نمایشگاهی بود.

ادامه دارد/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توضیحات معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد درباره برگزارنشدن مراسم تجلیل از خادمان قرآنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..