تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تداوم سبزپوشی شاخص های بورس

بورس در داد وستدهای اولین روز معاملاتی تابستان با رشد شاخص کل و ورود به کانالی جدید مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در معاملات اولین روز هفته شاخص کل بورس ۵۲۸ واحد بالا رفت و به رقم ۱۰۹ هزار و ۴۰۱ واحد رسید.

نماد شرکت های پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی شازند، پتروشیمی جم، چادرملو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مخابرات با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص ، رشد این متغیر را رقم زدند.

این در حالی بود که نماد شرکت ملی مس امروز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشت.

در بازار روز شنبه همه هفت شاخص بورس صعودی بودند. شاخص های بازار اول و دوم به ترتیب ۳۴۵ و یک هزار و ۲۸۳ واحد بالا رفتند. شاخص هم وزن نیز ۱۸۳ واحد صعودی شد.

سرمایه گذاران بورسی امروز بیش از یک میلیارد و ۶۲۸ میلیون برگه دارایی مالی را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر ۵ هزار و ۴۶ میلیارد ریال بود و در ۱۰۹ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

پالایش نفت اصفهان با معامله ۶۲ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و پتروشیمی پردیس با معامله بلوکی ۵۴۵ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

گروه های فلزات اساسی، فراورده های نفتی و کانه فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای قطعات اتومبیل ایران، پتروشیمی شازند، پرداخت الکترونیک سامان کیش، بورس اوراق بهادار، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری رنا و تولید مواد اولیه دارو پخش بود.

در مقابل نمادهای داروسازی زهراوی، داروسازی اسوه، داروسازی فارابی، پارس دارو، معادن بافق، صنایع شیمیایی فارس و فرآوری مواد معدنی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید سهام توسعه معدنی و صنعتی صبانور، سهام بورس اوراق بهادار تهران، سرمایه گذاری سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، سهام چادرملو، سهام سرمایه گذاری خوارزمی و سهام سایپا بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در مقابل گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین تلاش کردند از اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت شهرداری تهران، سهام کنتورسازی، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت رایان سایپا خارج شوند. این نمادها طولانی ترین صف های فروش را داشتند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تداوم سبزپوشی شاخص های بورس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..