تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف روش جالب برای مخفی کردن موجودات زنده از دید دوربین

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛   اشیای گرم مانند بدن انسان و موتور وسایل نقلیه، گرما را در قالب پرتوهای نور مادون قرمز گسیل می کنند. اما به تازگی محققان دانشگاه ویسکانسین مدیسن در آمریکا ماده ای ساختند که با هزینه پایین و وزن کم به سادگی امکان پنهان کردن این پرتوها را فراهم می کند. این ماده که به صورت یک صفحه نازک با ضخامت کمتر از یک میلیمتر ساخته شده است، تقریبا 94 درصد از نور مادون قرمز را جذب می کند و در نتیجه اشیایی که زیر این صفحه قرار می گیرند، به سادگی از دید دوربین های مادون قرمز مخفی می شوند.

این ماده جدید قادر است پرتوهای مادون قرمز با طول موج های پایین و متوسط را که معمولا توسط منابع گرمایی با دمایی در حدود بدن انسان گسیل می شود، جذب کند.

همچنین محققان با تعبیه عناصر گرمایی الکترونیکی درون این صفحه توانستند فناوری جدیدی را برای فریب دادن دوربین های مادون قرمز ابداع کنند. با استفاده از این فناوری می توان اثر مادون قرمز اشیا را به گونه ای تغییر داد که یک تانک از نظر این دوربین ها به عنوان گاردریل کنار خیابان دیده شود.

منبع:ایرنا
انتهای پیام /

اشیا و موجودات زنده از دید دوربین مادون قرمز مخفی می‌شوند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف روش جالب برای مخفی کردن موجودات زنده از دید دوربین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..