تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رقابت ۱۵ هزار داوطلب کنکور در یزد

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، محمود زارع، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به این که کنکور سراسری در کشور ما جزو سه ماراتن بزرگ علمی کشور به حساب می آید اظهار کرد: کنکور سراسری، جشنواره ملی خوارزمی و المپیادهای علمی که گستره آن از مرز های کشور بیرون رفته است جزو سه ماراتن علمی مهم کشور به حساب می آید.

وی کنکور 97 را یک کنکور خاص خواند و گفت: کنکور سراسری 97 از یک ویژگی خاص برخوردار است که در 20 سال گذشته آخرین کنکوری است که بین دانش آموزان شاغل به تحصیل نظام قدیم برگزار می شود و دیگر در سال های آینده دانش آموز پیش دانشگاهی نخواهیم داشت.

زارع بیان کرد: طبق آمار سازمان سنجش به وزارت آموزش و پرورش کشور امسال آخرین سال برگزاری کنکور برای دانش آموزان شاغل به تحصیل نظام قدیم می باشد و از دوسال آینده کنکور برای داوطلبان پشت کنکوری نظام قدیم برگزار خواهد شد و در هر سال یک کنکور برای داوطلبان نظام قدیم و یک کنکور برای دانش آموزان نظام جدید برگزار خواهد شد.

وی اذعان کرد: ۵۰ درصد از آمار کنکور سراسری داوطلبان پشت کنکوری هستند که برای محک زدن و ترمیم خود تصمیم به شرکت در کنکور گرفته اند کنکور سراسری امسال پنجشنبه ۷ تیر و جمعه ۸تیرماه در دونوبت صبح و عصر در کشور به رقابت می پردازند صبح پنجشنبه رشته های علوم ریاضی و علوم انسانی در نوبت عصر رشته هنر و صبح جمعه رشته های علوم تجربی و در نوبت عصر رشته زبان آزمون برگزار می شود.

زارع افزود: مجموع آمار کنکور سراسری سال ۹۷در استان یزد ۱۵هزار و ۵۲نفر داوطلب است که از مجموع این داوطلبان ۹هزار و ۱۲۳ نفر دختر و ۵هزار و ۹۲۳نفر پسر هستند که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است و در ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری ۱۱هزار و ۴۳۳ نفر در سه گروه اصلی رقابت می کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به آمار تفکیک شده هر رشته مطرح کرد: رشته ریاضی یک هزار و ۹۵۵نفر، علوم انسانی ۳هزار و ۱۹۲ نفر، علوم تجربی ۶هزار و ۲۸۲ نفر، زبان ۲هزار و ۱۸۲نفر و رشته هنر یک هزار و ۴۳۴ داوطلب حضور پیدا می کنند.

وی درخصوص حوزه های امتحانی گفت: آموزش و پرورش استان در حوزه دو شهرستان اشکذر و خاتم، دانشکده شهید صدوقی و دانشگاه یزد در حوزه شهرستان یزد و دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد در حوزه امتحانی شهرستان ها برگزار کننده کنکور سال ۹۷ هستند.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رقابت ۱۵ هزار داوطلب کنکور در یزد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..