تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشتازی اردوغان در انتخابات ترکیه بر اساس آخرین نتایج

براساس آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان موفق شده با کسب ۵۲.۹۴ درصد آرا از رقبای خود پیشی بگیرد.

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس آخرین نتایج، رجب طیب اردوغان توانسته ۵۲.۹۴ درصد آرا را از آن خود کرده و سایر رقبای خود را پشت سر بگذارد.

نتایج شمارش آرا که حاصل باز شدن بیش ۹۰ درصد صندوق‌های رأی است، همچنین نشان می‌دهد محرم اینجه از جناح مخالف توانسته ۳۰.۶۲ آرا را از آن خود کند. میزان مشارکت در این انتخابات بسیار بالا گزارش شده است.

هاکان اونال، سخنگوی حزب عدالت و توسعه اعلام کرد که این انتخابات در فضایی دموکراتیک برگزار شد.

اونال از گروه‌های سیاسی به خصوص احزاب اپوزیسیون خواست که از بیان اظهارات تحریک‌آمیز درباره نتایج انتخابات خودداری کنند.

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ادامه داد: چنین اقدامات تحریک‌آمیزی به کشور ضرر می‌رساند.

او در ادامه درباره اظهارات مطرح شده علیه خبرگزاری آناتولی گفت: بهتر است اپوزیسیون مسئولیت سیاسی خود را بر عهده بگیرد و از این اظهارات خودداری کنند.

این در حالی است که محرم اینجه اعلام کرد که خبرگزاری دولتی آناتولی را به خرابکاری و سوءاستفاده از آمار انتخاباتی متهم کرد.

اینجه مدعی است، در حال حاضر سیستم شورای عالی انتخابات نشان می‌دهد ۳۷ درصد آرا شمارش شده‌اند اما اطلاعات خبرگزاری‌های دولتی حاکی از شمارش ۸۵ درصد آرا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی حریت، از سوی دیگر، خبرگزاری آناتولی آخرین نتایج انتخابات پارلمانی را به شرح زیر گزارش می‌دهد.

ائتلاف جمهور: %۵۴.۲۷

حزب عدالت و توسعه: %۴۲.۹۶

حزب حرکت ملی: %۱۱.۳۱

ائتلاف ملت (جناح مخالف): %۳۳.۷۸

حزب دموکراتیک خلق‌ها: %۱۰.۷۸

سایر احزاب: %۱.۱۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشتازی اردوغان در انتخابات ترکیه بر اساس آخرین نتایج»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..