تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشور نیازمند نشاط اجتماعی است

کشور نیازمند نشاط اجتماعی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیدار اعضای شورای شهر شیراز با نماینده، ولی فقیه در فارس، گفت: دوستان، مطالبی را بیان کردند درباره وضع موجود کشور که به نظر می‌رسد در این مساله، احساس مشترکی داریم و در توصیف وضعیت سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی جامعه، همه مشترکیم و درد‌ها وآسیب‌ها را شناسایی کرده ایم.

وی ادامه داد: توصیف وضعیت موجود جامعه، مقدمه تصمیم گیری می‌باشد و کلام بنده آن نیست که به توصیف وضعیت موجود نیازی نیست، اما احساس بنده این است که بعضا همه مسئولان، مدیران و نمایندگان، در توصیف وضع موجود، متوقف شده و صرفا به صورت مداوم آن را تکرار می‌کنیم و این باعث شده در سطح جامعه احساس تغییر و حرکت چندانی دیده نشود و صرف بیان وضعیت موجود هرچند صحیح باشد، تغییری به تنهایی در سطح جامعه ایجاد نمی‌کند و این کافی نیست برای تغییر وضعیت.

امام جمعه شیراز یادآور شد: باید به این مساله توجه کرد که امروز ما مواجه هستیم با افرادی که ارزش‌های انقلاب اسلامی را برای خودشان مهم نمی‌دانند و این افراد بعضا در گذر زمان تغییر می‌کنند و موارد بسیاری نیز وجود دارد که عده‌ای در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بسیار انقلابی بودند، اما اکنون دیگر در این مسیر نیستند و این خود، یک امتحان الهی است.

آیت الله دژکام ادامه داد: آن‌هایی که در امتحانات الهی، مردود می‌شوند خودشان هم شاید متوجه این موضوع نشوند چراکه آن‌ها فقط دنیا را می‌بینند و این وظیفه ماست که تذکر بدهیم و تلنگر بزنیم، اما باز هم اختیار افراد دست خود آنهاست و ما هیچ وقت، حق انتخاب را از مردم نمی‌توانیم سلب کنیم و هر وقت اجبار وارد کار شده، جواب نداده است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: ما باورمان نسبت به مردم باید این باشد که مردم آمده اند برای تعیین سرنوشتشان، انتخاب کنند و در مقابل انتخابشان نیز از جانب پروردگار مزد خواهند گرفت.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم چارچوب فکری خود را مرور کنیم، باید بگوییم نظام اسلامی توسط مردم ایجاد شده و در برابر فشارها، تا امروز ایستاده، اما نظام اسلامی، تشکیل شده از مجموعه‌ای از انسان‌ها و بالاخره انسان‌ها نیز انتخاب گر هستند و اگر این حق انتخاب از آن‌ها گرفته شود جبر می‌شود.

آیت الله دژکام ادامه داد: ما نه جبری می‌اندیشیم و نه دیگران را به انجام کاری مجبور می‌کنیم در واقع، ما اعتقاد داریم هر چه منطق ما قوی‌تر باشد و قدرت اقناع بیشتری داشته باشیم و مردم نیز واقعیت این امر و صداقت را در رفتار ما ببینند، باعث می‌شود علاقه به این منش و تفکر زیاد شود و تجربه نشان داده دین را با ابزار غیر خدایی نمی‌توان پیش برد.

وی تاکید کرد: باید به این نکته نیز توجه کرد که در جامعه، مدیر و مسئول هم همانند دیگر انسان‌ها انتخاب گراست و ممکن است اشتباه کند.

امام جمعه شیراز یادآور شد: ما ساختارگرایی به سبک‌های غیر اسلامی را قبول نداریم، چرا که در ساختار و نظامی که بر پایه عدل بنا نهاده شده، مدیر و مسئول بد هم پیدا می‌شود و در ساختاری که بر پایه ظلم و کفر بنا شده هم ممکن است آدم خوب پیدا شود، بنابراین ما اصالت فرد را قبول داریم و جبر ساختار را قبول نداریم چرا که هر انسانی در روز قیامت باید پاسخگوی اعمال خود باشد که در انجام آن‌ها حق انتخاب داشته است بنابراین اصالت فرد مقدم است بر ساختار اجتماعی هر چند که ساختار اجتماعی نیز بی تاثیر نیست.

نماینده، ولی فقیه در فارس ادامه داد: ما مسئولان باید توجه کنیم علیرغم اینکه به برنامه ریزی برای انجام امور مختلف، مشغول شده ایم، اما این امر به تنهایی کافی نیست چرا که امید انسان در این صورت لطمه می‌خورد.

وی افزود: تکیه گاه ما، نباید صرفا برنامه ریزی‌هایی باشد که انجام می‌دهیم چرا که برنامه ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، در بسیاری از موارد پر از نقص است. بنابراین، تکیه گاه ما باید خدا باشد، وقتی تکیه گاه خدا باشد و با توکل و جهت جلب رضای او و خدمت به مردم گام برداریم، خداوند نقائص کار‌های ما را پوشش می‌دهد و هفت در بسته به اذن خدا برای انسان باز می‌شود بنابراین، همان قدر که در جهت حل مشکلات و معضلات، برنامه ریزی میکنیم باید به عنایت پروردگار نیز امیدوار باشیم.

آیت الله دژکام خطاب به اعضای شورای شهر شیراز، افزود: شما اعضای شورای شهر که غالبا از لیست امید به این نهاد راه یافته اید باید در راستای امیدبخشی به مردم گام بردارید و از ایجاد فضای یاس و ناامیدی بپرهیزید و امید به آینده بهتر را فراموش نکنید چرا که اداره این عالم به دست پروردگار است و در اوج ناامیدی نیز باید به لطف پروردگار امیدوار باشیم بنابراین این امیدواری را باید در بین جامعه و مردم حفظ کنیم و همه ما باید به این حس امید در مردم میدان دهیم و البته کار کنیم و معضلات را برطرف کنیم تا امیدواری ایجاد شود.

وی یادآور شد: امروز در جامعه ما امیدوارتر از رهبر معظم انقلاب نسبت به آینده کشور، هیچ کس نیست در حالیکه ایشان خیلی بهتراز من و شما و بقیه مسئولان، به مشکلات جامعه آگاه هستند این پرسش ممکن است به وجود آید که این امید را رهبر معظم انقلاب از کجا کسب کرده است این غرور نیستاین امید داشتن و تکیه به عنایت و کمک‌های خداوند متعال است. ما هم باید به خدا اطمینان داشته باشیم و امید داشته باشیم تا با اخلاص در نیت‌ها و تلاش و برنامه ریزی، جواب می‌گیریم.

آیت الله دژکام ادامه داد: امروز در کشور، نیازمند نشاط اجتماعی هستیم در فرهنگ دینی نیز برای ایجاد سرور و نشاط در بین مردم توصیه فراوان شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس ادامه داد:، اما در راستای تحقق این هدف، ما یکسری مبانی داریم که بین ما و سایر جریان‌هایی که به فکر ایجاد نشاط در جامعه هستند متفاوت استاینجا، این پرسش مطرح است که آیا واقعا همین راه حل‌ها و راهکار‌هایی که در جهان برای تحقق نشاط و سعادتمندی مردم ارائه می‌شود، آیا باید همه آن‌ها را به عنوان یک جامعه مسلمان بپذیریم آیا ما برای حل مشکلات و معضلات و دستیابی به اهدافی که داریم، بر مبنای مبانی دینی آیابه تدوین مبانی فلسفی پرداخته ایم، ما در شیراز، شهری که شهر هنر و ادبیات هست و در این زمینه در سطح جهان مطرح است زندگی می‌کنیم، اما در مورد فلسفه هنر و ادبیات چقدر کار کرده و به تولید علم پرداخته ایم، ما در مورد فقه هنر چه چیزی برای عرضه داریم.

امام جمعه شیراز یادآور شد: متاسفانه در بسیاری از حوزه ها، با عقب ماندگی‌هایی مواجه هستیم و همین عقب ماندگی بعضا موجب اختلاف نظر نیز می‌شود و باعث می‌گردد به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکنیم بنابراین در باب ایجاد شادی و نشاط در سطح جامعه، باید از تبیین صحیح مبانی شروع کنیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: در بحث ورزش نیز همین استکاربرد اجتماعی ورزش را باید بررسی کرد مثلا ممکن است همزمان با برگزاری جام جهانی که اذهان مردم را نیز به خود مشغول می‌کند، در گوشه‌ای از دنیا همانند یمن جنایت‌های بسیاری اتفاق بیفتد که این، سوء استفاده قدرت‌ها از ورزش و رویداد‌های بزرگ جهانی می‌باشد.

وی یادآور شد: استفاده و یا سو استفاده از پدیده‌هایی که مورد نیاز جامعه است و یا مورد توجه عموم مردم قرار می‌گیرد، مساله‌ای است که می‌توان آن را به موارد بسیاری از جمله برگزاری کنسرت‌های موسیقی نیز تعمیم داد بنابراین، علاوه برماهیت یک پدیده، باید به جنبه چگونگی بهره برداری از آن نیز توجه کرد.
انتهای پیام/ر

دیدار اعضای شورای شهر شیراز با نماینده ولی فقیه در فارس



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشور نیازمند نشاط اجتماعی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..