تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزارت ارتباطات لیست واردکنندگان گوشی با ارز دولتی را منتشر کرد

پس از شدت گرفتن التهاب موجود در بازار گوشی‌های هوشمند به‌دلیل افزایش قیمت ارز، وزارت ارتباطات، لیست شرکت‌های واردکننده با ارز دولتی را منتشر کرد.

این روزها بازار کالاهای حوزه‌ی فناوری به‌خصوص گوشی‌های هوشمند در وضعیت بسیار ملتهبی به‌سر می‌برد که بسیاری دلیل آن را افزایش نجومی قیمت ارز در کشور می‌دانند؛ وضعیت این بازار بسیار محبوب به‌گونه‌ای است که قیمت محصولات در آن به‌صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند و همین عامل خریداران گوشی‌های هوشمند را دچار تردید کرده و باعث اعتراض فعالان حوزه‌ی فروش گوشی شده است.

در این بین محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دلیل پیش آمدن چنین وضعیتی را، سودجویی افرادی عنوان می‌کند که با دست‌آویز قرار دادن افزایش قیمت ارز، سعی در کسب سودهای کلان از بازار گوشی‌های هوشمند دارند. جهرمی مدعی بود که چندین شرکت برای واردات گوشی‌های هوشمند از جانب دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند؛ اما اکنون کالاهای آن‌ها با حاشیه‌ی سود بسیاری به فروش می‌رسد.

مقاله‌های مرتبط:

برهمین اساس طبق وعده‌ی قبلی وزیر ارتباطات، لیست ۴۰ شرکت‌ دریافت‌کننده‌ی ارز دولتی، لحظاتی پیش در وب‌سایت وزارت ارتباطات قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، از ابتدای سال ۹۷ تا ۲۹ خرداد، به ۴۰ شرکت واردکننده‌ی گوشی، ارز دولتی تخصیص داده شده است که از این تعداد، ۳۰ شرکت با بخشی از ارز تخصیص داده‌شده، نسبت به واردات گوشی اقدام کرده‌اند.

ظاهرا رقم کل ارز اختصاص‌یافته به ۴۰ شرکت، بالغ بر ۲۲۰ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۲۰۶ یورو است؛ اما تاکنون ۳۰ شرکت در مجموع محموله‌هایی به ارزش ۷۵ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۸۶۰ یورو را از گمرک کشور ترخیص کرده‌اند. برهمین اساس جهرمی می‌گوید:

گرانی‌های غیرمعمول گوشی تلفن همراه در کشور نشان می‌دهد که برخی افراد سودجو با استفاده از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی گوشی وارد کرده‌اند؛ اما براساس بهای ارز آزاد محاسبه و به مردم عرضه می‌کنند.

شما می‌توانید در دو تصویر زیر، میزان ارز تخصیص‌یافته و ارزش یورویی گوشی‌های هوشمند ترخیص‌شده از گمرک از تاریخ یک فروردین تا ۲۹ خرداد سال ۹۷ را در دو تصویر زیر مشاهده کنید:

شرکت‌های دریافت کننده ارز دولتی

شرکت‌های دریافت کننده ارز دولتی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزارت ارتباطات لیست واردکنندگان گوشی با ارز دولتی را منتشر کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..