تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تهران چند بوستان دارد؟

صراط:

 داده‌های فضای سبز عمومی شهر تهران در اقدامی سه جانبه به کمک مناطق بیست و دوگانه با نظارت سازمان بوستان‌ها و فضای سبز و همچنین با همراهی کارشناسان و متخصصان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در حال جانمایی و به‌روزرسانی است. در این فرایند، داده‌های مربوط به بوستان‌ها شامل تعداد، مساحت و پراکندگی آن‌ها تجمیع، به‌روزرسانی و نگهداری می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران، طبق آخرین آمار از معاونت اطلاعات مکانی سازمان فاوای شهرداری تهران، مناطق ۴، ۵ و ۱ به ترتیب دارای بیشترین تعداد بوستان‌ها هستند. همچنین مناطق ۴، ۲۲ و ۵ به لحاظ مجموع مساحت بوستان‌ها دارای بزرگ‌ترین پارک‌های تهران هستند.

به‌روز رسانی داده‌های فضای سبز شهر تهران در دو مرحله انجام می‌پذیرد. فاز نخست با عنوان «بهنگام سازی محدوده، مساحت و نام پارک‌های مناطق بیست و دوگانه شهر تهران» در پاییز سال ۹۵ به اتمام رسید. در این مرحله به منظور تعامل یکپارچه با کلیه مناطق و جلوگیری از تولید نسخه‌های مختلف اطلاعات، داده‌های موجود از پارک‌های هر منطقه بر روی سامانه به‌روزرسانی اطلاعات مکانی شهرداری تهران در اختیار آن منطقه قرار داده شد و مسئولین مناطق نیز نسبت به به‌روزرسانی این اطلاعات اقدام کردند.

فاز دوم که به تدقیق، جانمایی و به‌روزرسانی محدوده فضای سبز معابر شهر تهران اختصاص دارد با همان ساز وکار اجرا شده در فاز اول از اواخر خرداد ماه سال جاری کلید خورده است.

به گفته راضیه انعامی، مدیر پروژه به‌روزرسانی داده‌های فضای سبز عمومی شهر تهران در سازمان فاوای شهرداری تهران در این پروژه تکیه و مبنای اصلی نقشه ۱:۱۰۰۰ شهر تهران است.

وی در ادامه با توضیح دو دسته از فضا‌های سبز موجود در تهران گفت: برای این کار تمرکز ما بر دو دسته از فضا‌های سبز است. فضا‌های سبز سطحی و فضا‌های سبز زیرسطحی که در زیر تقاطع‌های غیر هم‌سطح و پل‌ها قرار گرفته است. داده‌های مورد استفاده در این پروژه نیز شامل عوارض سبز موجود در معابر، پارک‌ها، بلوک‌های شهری و همچنین آخرین عکس‌های هوایی و تصاویر ماهواره‌ای شهر تهران هستند.

لازم به ذکر است که در سامانه به‌روزرسانی اطلاعات مکانی، داده‌هایی همانند نام و محدوده پارک‌ها، فضای سبز، معابر و ... در شهر تهران طی فرایندی به‌روز شده و نگهداری می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تهران چند بوستان دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..