تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجدانه پیگیر احداث فرودگاه نیشابور هستم

نیشابور – خبرنگار قدس: ساخت فرودگاه نیشابور از مدّت‌ها پیش در دستور کار نماینده‌ مردم نیشابور قرار داشته و همزمان با سفر رئیس‌جمهور، این مطالبه‌ قدیمی در سطوح عالی مسئولان کشور پیگیری شد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مذاکرات با وزیر راه و شهرسازی و درخواست از دکتر آخوندی مبنی بر انجام مطالعات و بررسی فنی و اقتصادی احداث فرودگاه که منجر به دستور مساعد وزیر خطاب به رئیسِ سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر بررسی فنی و اظهارنظرِ امکان‌پذیری و توجیه اقتصادی طرحِ مذکور در مرداد ۱۳۹۶ آغاز گردید و انجامِ مذاکرات اولیّه با مهندس عابدزاده در اسفند ۱۳٩٦ در مجلس شورای اسلامی و آغاز فرایند تدوین طرح اولیه احداث فرودگاه و برآورد هزینه‌ها و امکان‌سنجی منابع تأمین آن بر اساس بودجه‌های اندکِ موجود و امکان حمایت بخش خصوصی و بررسی مشکل اصلیِ کسب موافقت در این مرحله اتّفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری این پیشنهاد، پس از سفر رئیس‌جمهور و مذاکره با مسئولان مربوطه از جمله دکتر حاج محمدی؛ مسئول بودجه سفرهای رئیس‌جمهور در سازمان برنامه و بودجه و ارائه پروپوزال احداث فرودگاه و ارائه‌ دلایل توجیهی آن که توسط کارگروه‌ها و متخصصان مربوطه تهیه شده بود انجام شد.

گرمابی یاد آورشد: در ۲۳ خرداد سال جاری در جلسه‌ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری که با حضور مشاوران فنیِ اینجانب و معاونان سازمان هواپیمایی همراه بود برگزار شد و همزمان نیز پیگیری‌هایِ لازم جهت اخذ موافقت تخصیص بودجه‌ پروژه‌ شاخص سفر رئیس‌جمهور به احداث فرودگاه، طی رایزنی با مسئولان استان و سازمان برنامه و بودجه و دکتر واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور انجام گردید.

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:جمعیت حداقل نیم میلیون نفری شهرستان‌های نیشابور و فیروزه، وجود بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی فعال در منطقه، وجود جاذبه‌های پرشمارِ گردشگری و مشاهیر جهانی همچون خیّام و عطّار، استقرار اردوگاه کشوری و بین المللی شهید رجایی باغرود، سابقه حوادث متعدد طبیعی در شهرستان مانند سیل و زلزله و لزوم دسترسی به سریع‌ترین ابزارهای کمک‌رسانی، خطراتِ جاده‌ای برای مسافرانِ شهرستان‌های نیشابور و فیروزه جهت استفاده از فرودگاه مشهد و فروش بیش از ۵۰۰ بلیت پروازهای داخلی تنها توسط آژانس‌های سطح شهر نیشابور در طی هفته بدون در نظر گرفتن آمار بلیت‌های اینترنتی و بلیت‌های تهیه شده توسط شهروندان نیشابوری از سایر شهرها امکان بالقوّه‌ ایجاد هر روز یک تا دو پرواز را به مرکز فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در این‌باره و کسب نظر مساعد بسیاری از مسئولان و بویژه وجود بودجه‌ پروژه شاخص سفرِ رئیس‌جمهور، برخی از مسئولان استانی با ابراز تردید از حمایت بخش خصوصی و امکانِ تکمیل پروژه، اعتقاد و باور به جایگزین کردن طرح دیگری به جایِ احداث فرودگاه دارند که همچنان پیگیرِ تحقّقِ موضوع هستیم و امید است این تلاش به سرانجام مطلوب برسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجدانه پیگیر احداث فرودگاه نیشابور هستم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..