تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه فرش، زعفران و پسته ایرانی در جهان تحمیلی می‌شود

احمد کلاته در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: بازاریابی اینترنتی دریایی از شیوه‌ها و راهکارهای مختلف است و کشورهای توسعه یافته، امروزه حجم عظیمی از محصولات خود را با تکیه بر همین روش‌ها به فروش می‌رسانند. درحالیکه تولیدکنندگان داخلی کشورمان همچنان به صورت سنتی محصولات خود را معرفی و عرضه می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر چه طی چند سال اخیر بسیاری از محصولات در شبکه‌های اجتماعی معرفی و تبلیغ می‌شود ولی این امر باعث جهش صادرات نشده چرا که اولا تولید کنندگان، استراتژی تجاری ضعیفی در این حوزه دارند و ثانیا عرضه کنندگان به شکل ابتدایی از ابزارهای آنلاین در تجارت استفاده می‌کنند.

کلاته ادامه داد:  واقعیت این است که بسیاری از فعالان اقتصادی به لایه های مختلف ابزارهای آنلاین کم توجه هستند به طور نمونه چند درصد از تولیدکنندگان داخلی برای نشانه گیری بازارهای جهانی از بازاریابی محتوا، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، سئو، تبلیغات اینترنتی و غیره استفاده می ‌کنند؟! اگر به وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و فعالیت سئو این تولیدکنندگان دقت شود در خواهیم یافت که اغلب محتواها به زبان فارسی است و تنظیم محتواها و تبلیغات آنها نشانی از روند فعالیت صادراتی ندارد.

 وی ادامه داد: البته معرفی محصول به زبان دیگر به تنهایی درهای بازارهای بین المللی را به سوی هیچ تولیدکننده ای باز نمی‌کند بلکه باید تبیین، تدوین و شناخت علایق و سلایق گروه هدف در کشور مورد نظر مورد توجه قرار گیرد و محصول را با ذائقه روزمره آنها تعریف و معرفی کرد، درحالی‌که نوع تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ما اغلب در خارج از مرزها مدل تحمیلی است! یعنی تصور می‌کنیم که چون فرش، زعفران، پسته همین که تولید ایران است باید همه مشتریان خارجی هیجان زده شوند درحالی‌که کاربر زمانی علاقمند به سفارش محصول می‌شود که جنس ایرانی را به ذائقه خود نزدیک ببیند.

 کلاته با بیان اینکه بازاریابی در بستر اینترنت بی‌تردید در قلب مشتری خارجی نفوذ خواهد کرد، افزود: بازاریابی دیجیتال بصورت کاملاً هدفمند انجام می‌شود در حالیکه بازاریابی آفلاین و یا سنتی از هدفمندی بسیار کمی برخوردار است. به طور نمونه در بازاریابی دیجیتال شما می‌توانید پیام تبلیغاتی خود را به کسانی نشان دهید که به دنبال کالا و خدمات شما هستند، ضمن اینکه بازاریابی دیجیتال به طور دقیق قابل تحلیل است که این امر می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در اختیار تولیدکننده قرار دهد.
 
این کارشناس IT و مشاور بازاریابی دیجیتالی اضافه کرد: تولیدکنندگان داخلی می‌توانند از طریق بازاریابی مجازی دریابند که از کدام شیوه تبلیغاتی و بازاریابی خود بیشترین نتیجه را گرفته اند و یا چند نفر تبلیغات آنها را دیده‌، کلیک کرده‌ و در نهایت به چه میزان از خرید کرده‌اند. این امر می‌تواند گلوگاه‌های استراتژی بازاریابی را نشان دهد همچنین باید توجه داشت که بازاریابی دیجیتال نسبت به شیوه‌های سنتی بسیار ارزان‌تر و بازدهی آن بسیار بیشتر است. بنگاههای اقتصادی باید بدانند که می‌توان با بهینه سازی یک وبسایت، بدون هزینه و به‌صورت رایگان مشتریان کاملاً هدفمند را جذب کنند.

کلاته عنوان کرد: واقعیت این است که شرکت‌های بی شماری در آن سوی مرزها به دلیل کیفیت و ارزان بودن مشتاق کالاهای ایران هستند. آنها برای پیدا کردن تامین کننده ابتدا در اینترنت جستجو می‌کنند ولی از آنجایی که تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما حضور بسیار کمرنگی در فضای مجازی دارند، در نتایج جستجوی آنها قرار نمی‌گیرند و معتقدم اگر شرکت‌های ایرانی به کسب و کار اینترنتی و بازاریابی دیجیتال خود توجه کنند و به صورت حرفه ای و با استراتژی مدون محصول خود را به بازارهای جهانی معرفی کنند نتایج بسیاری برای صادرات به دست خواهند آورد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین دستیابی به بازارهای بین المللی تنها از طریق شرکت در نمایشگاههای خارجی خلاصه نمی‌شود و تولید کنندگان داخلی برای فروش محصولات خود در خارج از مرزها باید از فضای مجازی حرفه ای استفاده کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه فرش، زعفران و پسته ایرانی در جهان تحمیلی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..