تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فروشندگان و کسبه‌ مجتمع‌های علاالدین و چارسو اعتصاب کردند

فروشندگان و کسبه‌ی مراکز خرید علاالدین و چارسو در اعتراض به افزایش قابل توجه قیمت دلار، دست به اعتصاب و اعتراض زدند.

امروز بازار ارز در کشور شرایط وخیمی را تجربه کرد و قیمت‌ ارز‌های مختلفی در زمان اندکی افزایش قابل توجهی داشتند. شرایط ملتهب روز‌های گذشته‌ی بازار ارز باعث شده است تا قیمت برخی محصولات به خصوص کالاهای فناوری، روزانه افزایش قابل توجهی داشته باشند و خریداران و فروشندگان از انجام معاملات دست نگه دارند. شرایط به حدی رسیده است که امروز شاهد قیمت ۷.۵ میلیون تومان نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت گلکسی اس ۹ پلاس بودیم. 

مقالات مرتبط:

دقایقی پیش کاسبان و صاحبان مغازه در بزرگ‌ترین مراکز موبایل ایران، در اعتراض به افزایش قیمت دلار دست به اعتصاب زدند و با تعطیل کردن فروشگاه‌های خود، از فروش هرگونه گوشی یا لوازم جانبی امتناع کردند. کاسبان مجتمع علاالدین پس از اعتراض و درخواست از سایر فروشنده‌ها برای بستن مغازه‌های خود، در ادامه وارد پاساژ چارسو شدند و به صورت گروهی از فعالان حوزه‌ی موبایل در این مجتمع درخواست تعطیلی مغازه‌های خود را کردند. این گروه از فروشندگان شعارهایی بدین مضمون را اعلام کردند:

با هم باشیم، ببندیم. دلار ۱۰ تومان نمی‌خوایم؛ اعتصاب اعتصاب.

برخی گزارش‌های هم از نارضایتی فروشندگان به شرایط جدید تصویب شده برای واردات کالاها که روز گذشته اعلام شد، خبر می‌دهد. روز گذشته و پس از ابلاغیه‌ی دولت به صورت رسمی تا اطلاع ثانوی واردات برخی از لوازم خانگی اعم از ماشین لباسشویی و یخچال فریز به صورت کامل ممنوع شد. این موضوع باعث شده است تا برخی از کسبه‌ی لوازم خانگی جمهوری نیز به معترضان فعال در علاالدین و چارسو بپیوندند.

هم‌چنین نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان برای واردات گوشی‌های هوشمند تا ۳۰۰ دلار تخصیص یافته است. با این حال هنوز این نرخ از دلار در اختیار واردکنندگان قرار نگرفته است و این موضوع منجر به کاهش حجم گوشی‌های موجود در بازار و افزایش قابل توجه قیمت آن‌ها شده است.

یکی از کسبه‌ی علاالدین در پاسخ به خبرنگار زومیت در خصوص شرایط بازار موبایل گفت:

محصولی که تا چند روز گذشته با قیمت ۷ میلیون تومان عرضه می‌شد، اکنون برچسب قیمتی ۱۰ میلیون تومانی دارد. بدین ترتیب نه خریداری وجود دارد، نه فروشنده‌ها قادر به خرید اجناس جدید هستند. با وجود بازار آشفته‌ی موبایل، کاسبان قادر به پرداخت هزینه‌های جاری خود اعم از اجاره‌ی مغازه نیستند. نبود ثبات در بازار ضربه‌ی زیادی به آن زده است و در واقع بازار موبایل به صورت کامل تعطیل شده است.

هنوز هیچ یک از مقامات رسمی کشور در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند. 

اعتراض فروشندگان علاالدین

اعتراض فروشندگان علاالدین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فروشندگان و کسبه‌ مجتمع‌های علاالدین و چارسو اعتصاب کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..