تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افشاگری مدیر پیام‌رسان‌ آی‌گپ در مورد فیلترشکن‌های داخلی +تصاویر

تلگرامبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد رسول کاظمی، مدیر پیام‌رسان آی‌گپ با انتشار رشته توئیت‌هایی در صفحه توئیترش اعلام کرد که یکی از شرکت‌هایی که سازنده طلاگرام و هات‌گرام است و به عنوان شرکت دانش بنیان هم شناخته شده، در حال ساخت فیلترشکن است اما هیچکدام از پیام رسان‌های داخلی به عنوان شرکت دانش بنیان شناخته نشده‌اند. کاظمی در توییت‌‌های خود با ارائه‌ی یک سری توضیحات فنی و تخصصی و ارائه اسنادی اثبات می‌کند که این شرکت‌ها که تحت حمایت دولت هستند، ابزاری را تولید می‌کنند که کارکرد فیلترشکن دارد. 

مدیر پیام‌رسان آی‌گپ همچنین با ارائه‌ی سندی، به شدت از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتقاد کرد که چرا روتر شرکت سازنده طلاگرام و هات‌گرام که در حال تولید فیلترشکن داخلی هستند، به طور مستقیم با شرکت ارتباطات زیرساخت مرتبط است. کاظمی ابراز می‌کند که دو رنج آی‌پی این شرکت نه فیلتر و نه محدودیت پروتکل اینترنت آزاد دارند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت گسترده از طلاگرام و هات‌گرام و شرکت سازنده‌ی آن که طبق ادعای کاظمی در حال ساخت فیلترشکن داخلی هستند و عدم حمایت کافی از پیام‌رسان‌های داخلی، راه را برای ادامه انحصار ابزارهای خارجی و عدم رجوع مردم به شبکه‌های داخلی هموار می‌کنند. سؤال اصلی اینجاست که هدف دولت از این نوع برخوردها چیست؟ آیا دولت اعتقادی به رفع انحصار از پیام‌رسان‌های خارجی و اهمیت برقراری ارتباطات مردم بر بستر ابزارهای داخلی ندارد؟ آیا مسئولان دولتی بر این مسئله واقف نیستند که فعالیت بدون ضابطه‌ی یک پیام‌رسان خارجی در کشور می‌تواند چه مخاطراتی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی‌ داشته باشد و همچنین فضا را برای جاسوسی سرویس‌های دشمنان ما آماده کند؟ از همه مهم‌تر چرا نزد مسئولان  باید یک ابزار خارجی بر داخلی ارجحیت داشته باشد.  

در ادامه توضیحات کاظمی را مشاهده می‌کنید؛ البته از انتشار آن بخش از توضیحات مدیر پیام‌رسان آی‌گپ که در مورد نحوه استفاده از این نوع فیلترشکن است، معذوریم.

کاظمی در توئیتر نوشت:

"دو ساله درخواست دانش بنیان دادیم خوب تازه راهشو یاد گرفتیم تولید فیلتر شکن بومی دانش بنیان‌تر از تولید پیام رسان بومیه شرکت راه كار سرزمين هوشمند تولید کننده طلاگرام و هات گرام دانش بنیانه بعد هیچ کدوم از شرکت های پیام رسان داخلی دانش بنیان نیست".

تلگرام

"راستی شرکت های دانش بنیان آفر خوبی دارن مثل همین شرکت از سال 84 تا الان تو دانشگاه تهران پارک علم و فناوری فعالیت میکنن".

تلگرام

"با تماسی که از طرف آسیاتک به بنده شد تنها آی‌پی‌های این شرکت در اختیار شرکت راهکار سرزمین هوشمند قرار گرفته شرکت راهکار سرزمین هوشمند با بررسی موضوع به عمق فاجعه پی میبرید ارتباط مستقیم روتر این شرکت به روتر اصلی شرکت زیرساخت در عکس زیر"

تلگرام

"دو رنج ای پی 5.160.157.0/24 185.183.128.0/22 بر روی روتر های این شرکت هستند که همه انها بای پس شده هستند یعنی نه فیلتر دارند نه محدودیت پروتکل اینترنت ازاد"

تلگرام

"اقای وزیر امکانش هست از این زیرساختی که به این شرکت دادید به پیام رسان های داخلی هم بدید؟ ما کاربرای خارجیمون به علت محدودیت پروتکلی که روی اینترنت ایران هست هر چند دقیقه قطع میشن راستی میشه توضیح بدید بنا بر کدوم مجوز این شرکت مستقیم به روتر زیرساخت وصلن؟"

تلگرام

گفتنی است؛ عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، روز جمعه (1 تیرماه) در کانال شخصی خود در خصوص دو نرم‌افزار هاتگرام و تلگرام طلایی توضیحاتی ارائه داد و اعلام کرد: "برخی از مسئولان فضای مجازی کشور اجازه دادند هاتگرام و طلاگرام فیلتر تلگرام را دور بزنند و مانع از مهاجرت ۷۰ درصد کاربران ایرانی به پیام رسان‌های داخلی شوند و از این طریق برای تلگرام زمان خریده اند.

بعد از فیلتر تلگرام حدود ۳۰ درصد کاربران آن، فعالیت خود را به پیام رسان‌های داخلی منتقل کردند. اگر امکانات و پهنای باندی که در اختیار هاتگرام و طلاگرام گذاشته شده به پیام رسان‌های داخلی داده شود، قطعاً آن‌ها خدماتی بهتر از تلگرام به مردم عرضه خواهند کرد. در ابتدای امر قرار بر این بود که فعالیت کنترل شده هاتگرم و طلاگرام موجبات مهاجرت آرام کاربران را به پیام رسان‌های داخلی را فراهم کند و به محض اینکه تعداد کاربران آن‌ها به حدود ده میلیون نفر رسید ارتباط آن‌ها با تلگرام قطع و کاربران آن‌ها به یک پیام رسان قوی داخلی منتقل شوند. ولی علیرغم اینکه که هم اکنون تعداد کاربران این دو فیلترشکن به بیش از ۲۶ میلیون نفر رسیده تا کنون به این وعده عمل نشده است".

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افشاگری مدیر پیام‌رسان‌ آی‌گپ در مورد فیلترشکن‌های داخلی +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..