تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین جزئیات از اجرای قانون سهمیه داوطلبان ایثارگر

عضو کمیسیون آموزش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

راه حل مجلس درباره سهمیه داوطلبان کنکورمحمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سهمیه ایثارگران در کنکور گفت: پنج درصد به سهمیه داوطلبان ایثارگر اضافه شده و سهمیه آنها از  ۲۵ به  ۳۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت جدیدی در دانشگاه‌های کشور به وجود نیامده است، اظهار کرد: افزایش سهمیه ایثارگران سبب اشغال ظرفیت‌های گذشته شده و به دنبال این موضوع ظرفیت جدیدی در  دانشگاه‌ها به وجود نیامده است.

وی ادامه داد: اگر در سال‌های گذشته  ۲۵ درصد از ظرفیت دانشگاه‎ها  بصورت کامل استفاده نمی‌شد،  مازاد آن در سهمیه آزاد قرار می‌گرفت اما طبق مصوبه سال گذشته برنامه ششم توسعه مازاد ظرفیت ایثارگران به سهمیه آزاد نمی‌رسد بلکه گروه جدیدی که مشمول سهمیه شده‌اند در آن  قرار می‌گیرند و شاید بتوان گفت مشکل دانشجویان از این بابت است. 

در نظر گرفتن حدنصاب نمره برای برخی از دروس

صادقی در خصوص اصلاحات کمیسون آموزش مجلس شورای اسلامی در بحث سهمیه داوطلبان کنکور بیان کرد:  قرار دادن  حدنصاب برای برخی از رشته‌ها از جمله  برنامه‌های اصلاحی  پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به حد نصاب برخی از دروس اظهار کرد:  برای برخی از رشته های درسی حد نصابی در نظر گرفته شده است، برای مثال برخی از رشته‌ها باید ۷۰ درصد تراز را کسب کنند و برخی دیگر به ۸۰ درصد تراز  نیاز دارند که با لحاظ این حدنصاب‌ها بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه راه‌حل‌ها در کمیسیون مجلس تصویب شده است، یادآور شد: این موضوع در کمیسیون  آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  بررسی و تصویب شده است و کافیست برای قانون گذاری و تصویب نهایی وارد صحن علنی مجلس شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین جزئیات از اجرای قانون سهمیه داوطلبان ایثارگر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..