تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس پلیس راهور ناجا: بهره‌گیری از تکنولوژی برای کاهش تصادفات

صبح امروز سردار «تقی مهری» رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری به دلایل تصادفات رانندگی سال گذشته اشاره و اولویت پلیس راهور را در تابستان امسال برخورد با تخلفات حادثه ساز اعلام کرد.

سرعت مجاز و عدم توجه به جلو همواره از مهمترین دلایل تصادفات است که این بار نیز رئیس پلیس راهور ناجا همین موارد را دلیل  70 تا 80 درصد تصادفات در برخی استان‌ها اعلام کرد:

«بیشتر تصادفات در ساعات 16 تا 24 به وقوع پیوست و حدود 46 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها رخ داده است.»

بر اساس نظر کارشناسان برخی افرادی که در جاده رانندگی می‌کنند در هنگام نزدیک شدن به شهر نمی‌توانند سرعت خود را با ترافیک حاشیه شهر تنظیم کرده و از سرعت خود بکاهند؛ به همین دلیل تصادفات رانندگی در حاشیه شهرها بیشتر اتفاق می‌افتد.

بر اساس اعلام رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا سال گذشته بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار اتومبیل به چرخه ترافیک افزوده شد و هم اکنون در کل کشور نزدیک به ۳۳ میلیون وسیله نقلیه اعم از موتوری و سواری در معابر تردد دارند که باعث افزایش تعداد سفرها می‌شوند.

سردار مهری در توضیح به اینکه چه راهکاری برای کاهش تصادفات در نظر دارند، به دیجیاتو گفت:

«برای کاهش در تصادفات باید از فناوری‌های نوین و برنامه‌ریزی بهره ببریم. توسعه فناوری‌های ITS یا فناوری‌های هوشمند حمل و نقل و بهره برداری کامل از سامانه سپهتن، همچنین تجهیزاتی که در اختیار پلیس قرار می‌گیرد نظیر دوربین‌های دستی و سرعت‌ سنج که در معابر شهری و جاده‌ای استفاده می‌شوند، می‌تواند در کاهش تصادفات تاثیرگذار باشد.»

سال‌های اخیر استفاده از دوربین‌های سرعت سنج در جاده‌های برون شهری و همچنین معابر داخلی، تاثیر مثبتی بر کنترل سرعت رانندگان و کاهش تصادفات رانندگی داشته است.

تصادفات رانندگی

مصرف بنزین نکته مهم دیگری بود که سردار مهری به آن اشاره کرد. بر اساس آماری که شرکت ملی فرآورده‌های نفتی اعلام کرده است در 28 اسفند ماه که همزمان با آغاز سفرهای نوروزی بود 116 میلیون لیتر بنزین مصرف شد:

«در تعطیلات روزانه 100 میلیون لیتر بنزین مصرف شده که با تبدیل به کیلومتر پیمایش، نشان می‌دهد که در سال 96 روزانه بیش از یک میلیارد کیلومتر پیمایش داشته‌ایم.»

در تابستان با افزایش تعداد سفرها، میزان تصادفات و تلفات نیز بیشتر می‌شود. به گفته سردار مهری در سال گذشته روزانه 44 نفر از هموطنان ما جان خود را در سوانح رانندگی از دست دادند که این آمار در روزهای تابستان به 53 نفر افزایش یافت:

«در تابستان سال 96 مجموعا 4 هزار و 939 نفر در تصادفات درون و برون شهری جان باختند که 37 درصد تصادفات از نوع واژگونی بود.»

طرح تابستانه پلیس راهور از 27 خرداد آغاز شده و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در این نشست تاکید کرد که اولویت پلیس جلوگیری از حوادث رانندگی و جاده‌ای خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس پلیس راهور ناجا: بهره‌گیری از تکنولوژی برای کاهش تصادفات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..