تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد استارت‌آپ‌ها در حوزه صنایع غذایی کشور

مدیر مرکز رشد انستیو تغذیه دانشگاه شهید بهشتی مطرح کرد؛

رشد استارت‌آپ‌ها در حوزه صنایع غذایی کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی فرهودی مدیر مرکز رشد انستیو تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نشست خبری سومین رویداد ملی اینوتک گفت: با توجه به توسعه بیوتکنولوژی در کشور و گسترش این حوزه باید از استارت‌آپ‌ها در حوزه صنایع غذایی حمایت کنیم تا شاهد جریانات خوبی در عرصه استارت‌آپ‌های غذایی کشور باشیم.

وی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های انستیو تغذیه دانشگاه شهید بهشتی کارآفرینی و نوآوری است که رویداد ملی اینوتک در این جریان می‌تواند نقش خوبی را ایفا کند و از فناوران این عرصه حمایت کند.

فرهودی با تاکید بر اهمیت تغذیه در سلامت اظهار کرد: در این پنل‌ها از حضور اساتید با تجربه و سازمان‌هایی نظیر سازمان پژوهشی استاندارد، سازمان غذا و دارو، اتاق بازرگانی و غیره  استفاده شده تا این گروه‌ها پاسخگوی نیاز استارت‌آپ‌های فعال در عرصه صنعت غذایی باشند.

وی افزود: با استارت‌آپ های حوزه صنایع غذایی باید بدانند که به اخذ چه مجوزهایی نیاز دارند و قانون‌گذاران چه انتظاراتی را از استارت‌آپ ها دارند که این موارد در پنل‌های تخصصی در رویداد ملی اینوتک 3 ارائه خواهد شد.

توسعه بیوتکنولوژی محصولات پروبیوتیک و آنزیم‌های کشور

فرهودی گفت: محصولات تخمیری پروبیوتیک و آنزیم‌ها با توجه به توسعه تکنولوژی در حال گسترش هستند که با توجه به اهمیت این محصولات جدید پنل‌های تخصصی برای این گروه‌ها اهمیت خاصی دارد و در رویداد ملی اینوتک و در پنل استاندارد و مجوزها در حوزه صنایع غذایی به این موارد پرداخته خواهد شد.

وی در ادامه از پنل فرصت‌های کارآفرینی و نیازمندی‌های فناورانه در صنایع تخمیری خبر داد و افزود: چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع تخمیری و آشنایی با وضع موجود کشور در صنایع تخمیری نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با توجه به تصویر وضعیت اقتصادی کشور در روند دانش‌بنیان شدن اظهار کرد: در رویداد اینوتک 3، فرصت استفاده از سرمایه‌گذاران بخش صنایع غذایی و تخصصی شدن کارگزاری‌ها که به اخذ مجوزها و تاییدیه‌ها می‌انجامد برای شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی شده که امیدواریم افراد علاقه مند با حضور در این رویداد از اطلاعات شرکت‌های دانش‌بنیان موفق در عرصه صنایع غذایی و تخمیری بهره‌مند شوند.

وی افزود: نوآوری و فناوری از اخبار نویدبخش اینوتک است که امیدواریم با توجه به نقش فناوری در کشور شاهد حضور حداکثری استارت‌آپ‌ها در سومین رویداد ملی اینوتک باشیم.

فرهودی گفت: سومین رویداد ملی اینوتک سلامت در حوزه تجهیزات پزشکی و توانبخشی‌، فرصت‌های کارآفرینی و نوآوری در امنیت، سلامت غذا و تغذیه و فناوری اطلاعات در سلامت از چهاردهم الی شانزدهمین تیر در بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

شرایط برای فناوران کشور سخت است

در ادامه این مراسم محمد مهدی آخوندی رئیس انجمن علمی جنین شناسی ایران  گفت: رویداد ملی اینوتک به دنبال نهادینه کردن آموزش، علم، تولید، تجارت و پیوند صنعت و علم است که این موارد می‌تواند شرایط فناوری را تسهیل کند.

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی وضعیت برای فناوران کشور سخت است، اما تلاش خواهیم کرد تا با رویداد‌های ملی و مشارکت بین بخشی شاهد توسعه فناوری در کشور باشیم تا شرکت‌های فناور بتوانند در فضایی مطمئن با حضور اساتید خبره، کارآفرینان، فناوران و افراد موفق در عرصه بازار پیشرفت‌های خوبی داشته باشند.

آخوندی اظهار کرد: سومین رویداد ملی اینوتک در سه محور اصلی آی تی و سلامت، امنیت غذایی و سلامت پزشکی کار خود را آغاز خواهد کرد که با بسترسازی وزارتخانه و دانشگاه‌ها در قالب پارک‌های علمی فناوری، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانشگاهیان و حمایت از زیرگروه‌ها در عرصه ساخت و تولید محصولات شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

رئیس انجمن علمی جنین شناسی ایران  اظهار کرد: در حوزه ستادی دفتر فناوری وزارت بهداشت گام‌های خوبی را برداشته است و در سال‌های گذشته اینوتک در کرمانشاه، اینوتک دو توسط پژوهشگاه ابن سینا و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و در سومین رویداد شاهد مشارکت‌های بین‌بخشی دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران هستیم که با توسعه مشارکت‌ها محور‌هایی توسعه پیدا خواهد کرد و جریان خوبی در عرصع فناوری کشور رخ خواهد داد.

 اینوتک زمینه ساز پیوند دانشگاه و صنعت

وی گفت: در سال‌های گذشته ارتباط بین دانشگاه و صنعت مشکلاتی داشته است و امید داریم رویداد اینوتک3 با مشارکت دانشگاه‌ها و صنعت به رفع این مشکل بیانجامد که در این عرصه در یکی از پنل‌ها نمونه‌های موفق و ناموفق ارتباط دانشگاه و صنعت بررسی شده است که می‌تواند نقش مؤثری در توسعه فناوری برای فناوران کشور ایجاد کند.

آخوندی در پایان گفت: ایجاد زمینه برای شرکت‌های تولید محصول و افراد نوپا در این عرصه بستری برای توسعه فناوری در کشور است که امیدواریم با مشارکت بین بخشی دانشگاه و صنعت شاهد توسعه فناوری در کشور باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد استارت‌آپ‌ها در حوزه صنایع غذایی کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..