تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبدیل نیروگاه زغال‌سنگ به نیروگاه ذخیره برق توسط مرسدس بنز

تبدیل نیروگاه زغال‌سنگ به نیروگاه ذخیره برق توسط مرسدس بنز

دایملر با شرکت زیرمجموعه خود، مرسدس بنز، یک نیروگاه سابق زغال‌سنگ را به یک ایستگاه بزرگ ذخیره‌سازی برق ساخته شده از باتری‌های خودروهای برقی تبدیل کرده است.

1920 باتری برای ایجاد این ایستگاه نسل سوم کنار هم قرار گرفته‌اند.

تاسیسات ذخیره‌سازی بزرگ برای بالانس شبکه انرژی آلمان استفاده می‌شود که تعداد زیادی از منابع انرژی تجدیدپذیر را در سال‌های گذشته به خود اضافه کرده است.

این ایستگاه جدید در جنوب وستفالن برای ذخیره انرژی از منابع تجدیدپذیر در صورت تولید برق بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انرژی ذخیره شده در این ایستگاه، وقتی تولید انرژی کم است اما تقاضا بالاست، در اختیار شبکه قرار خواهد گرفت.

این پروژه 8.96 مگاواتی از طراحی ماژولار تشکیل شده است که سیستم را قادر می‌سازد به طور مداوم و کاملا خودکار، خود را با قدرت شبکه سازگار کند.

این پروژه نوآورانه در مکان نیروگاه سابق زغال‌سنگ که در سال 1912 ساخته شده است و اخیرا تعطیل شد، احداث شده است.

مرسدس بنز در یک بیانیه توضیح داد: این ایستگاه بزرگ ذخیره‌سازی نماد تحول در ذخیره و استفاده از انرژی، به دور از شبکه برق فسیلی و در راستای توسعه پایدار زنجیره ارزشمندی است که باعث کاهش انتشار کربن دی‌اکسید می‌شود.

این جدیدترین کار در مجموعه‌ای از پروژه‌های مرتبط با باتری برای مرسدس بنز است. این خودروساز آلمانی همچنین در حال ساخت یک سیستم مشابه اما بزرگتر در هارن‌هازن است.

بیش از 3000 باتری از خودروهای برقی هوشمند نسل سوم در انبار ذخیره انرژی هارن‌هازن قرار داده شده است. این پروژه دارای ظرفیت انرژی 17.4 مگاوات‌ساعتی است که آن را در میان بزرگترین سیستم‌های ذخیره‌سازی ثابت با باتری‌های لیتیوم-یونی در اروپا قرار می‌دهد.

این ایستگاه هم برای تثبیت شبکه انرژی آلمان استفاده می‌شود.

دایملر در توضیح این پروژه می‌گوید: در صورت افزایش نوسانات برق در انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی باد و خورشید، این واحدهای ذخیره‌سازی به اطمینان از تعادل مطلوب در شبکه کمک می‌کنند. این واحدها با ظرفیت ذخیره‌سازی بالا و هوشمند خود، نوسانات انرژی را تقریبا بدون هدررفت کنترل می‌کنند، کاری که در حال حاضر عمدتا توسط توربین‌های با سرعت چرخش بالا انجام می‌شود.

دیگر خودروسازان نظیر تسلا و بی.ام.و هم راه‌هایی را برای استفاده از فناوری باتری خودروهای برقی خود دارند.

بی.ام.و با یک شرکت همکاری می‌کند تا یک منبع ذخیره انرژی 2.8 مگاوات‌ساعتی با باتری بیش از 100 خودروی برقی BMW i3 بسازد.

تسلا هم که با حل بحران انرژی جنوب استرالیا با استفاده از تاسیسات بزرگ باتری خود معروف شد و توانست خود را در این زمینه ثابت کند.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبدیل نیروگاه زغال‌سنگ به نیروگاه ذخیره برق توسط مرسدس بنز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..