معاون فرهنگی-تربیتی خواهران دفتر مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان:
ملکی گفت: پرداختن به نقشهای اجتماعی زنان نباید نقشهای اصیل همسری و مادری بانوان که مدیریت خانواده و تربیت نسل است را تحت الشعاع قرار دهد.
به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ملکی معاون فرهنگی-تربیتی خواهران دفتر مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان در پی «اجرای طرح پرورش مدیران زن آینده توسط وزارت آموزش و پرورش» اظهار کرد: اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان به عنوان عضوی از جامعه بزرگ دانش آموزی کشور و پیشتاز در الگوی تعالی دختران است، اجرای این امر (الگوی تعالی دختران) را مأموریت اصلی خود میداند.وی ادامه داد: طرحها و برنامههایی که باعث رشد و شکوفایی استعدادها، مهارت آموزی، تربیت و پرورش زنان ایران اسلامی میشود و پاسخگو به نیازهای جامعه است، بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، با توجه به ضرورت تبیین الگوی سوم «زنِ نه شرقی، نه غربی» در اجرای طرحهایی از این دست، توجه به ویژگی ها، نقشها و رسالت زنان با توجه به آموزههای دین مبین اسلام به عنوان نسخه اصیل زن مسلمان در مقابل سایر مکاتب و نحل فکری ضروری است.
ملکی بیان کرد: پرداختن به نقشهای اجتماعی زنان نباید نقشهای اصیل همسری و مادری بانوان که مدیریت خانواده و تربیت نسل است را تحت الشعاع قرار دهد و یا باعث تغییر جایگاه این نقشها با هم شوند و بنیان خانواده را متزلزل کند.
وی گفت: قطعاً در حوزه فعالیتهای اجتماعی زنان بخشهایی وجود دارد که حضور ایشان در آن، هم لازم و ضروی است و هم تعهد آوراست.
حضور زنان در رشتههای تربیتی و پزشکی لازم استمعاون فرهنگی-تربیتی خواهران دفتر مرکزی اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان گفت: عرصه معلمی و یا بعضی از عرصههای خاص خدمات ویژه مثلاً در حوزه پزشکی، از جمله موارد خاصی است که حقیقتاً حضور زنان لازم است و به تبع این حضور، ملازم با تعهدهایی است. خیلی اوقات زنان برای انجام تعهدات اداری شان، ناچار میشوند که بسیاری از تعهدات خانوادگی خود را زیرپا گذارند؛ لذا باید با مدیریت صحیح فعالیتهای اجتماعی تعهدآور، در طرحهایی این چنینی طوری عمل کرد که از یک سو، نقشهای پایهای زنان دچار آسیب و مشکل نشود و کیان خانواده از خطر مصون بماند و از سویی دیگر الگوی زن مسلمان جایگاه خویش را در بین گفتمانهای رقیب باز کند.
انتهای پیام/