تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدارس را برای مقابله با بیماران نادر آماده می‌کنیم/ غربالگری دانش آموزان در دستور کار قرار می‌گیرد

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مورد مراسم امضای تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با بنیاد بیماری‌های نادر اظهار کرد: مدتی زیادی نیست با خدمات این بنیاد آشنا شدم که دکتر داودیان خدمات بسیاری را داشتند و تداوم فعالیت ها در بنیاد ناشی از خدمات ارزنده این مرحوم است.

وی ادامه داد: همچنان در کشور هموطنان برای فعالیت در چنین بنیادهای خیرخواهانه و غیرانتفاعی با هدف انسان دوستانه در زمینه های بهداشتی و سلامت کار می کنند که عامل آن ناشی از تمدن ایرانی اسلامی است که به مشارکت در چنین اقداماتی ترغیب می شویم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: هنوز در جامعه فرصت برای کارهای خیرخواهانه بسیار است و یکی از روش‌ها برای این اقدامات مبارک آموزش و پرورش است و برگزاری چنین جلساتی صرفا به ارتقای کمی و کیفی کارهای بنیاد مربوط نمی‌شود بلکه افراد را به این کارها ترغیب می کند.

با ورود پیشگیرانه هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهیم

بطحایی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش از سه منظر با بنیاد همکاری می‌کنیم؛ گفت: ورود پیشگیرانه داریم تا هزینه های درمانی آتی را کاهش می دهد وقتی کسی با بیماری های نادر آشنا باشد این حساسیت را نسبت به اطرافیان هم خواهد داشت که این امر هزینه های درمانی آتی را کاهش می دهد.

بطحایی افزود: نقش دوم موضوع غربالگری افراد است و متاسفانه به دلایل مختلف که نارسایی های جسمی دانش آموزان را به دنبال دارد و براساس برخی ویژگی های فرهنگی، خانواده ها این نشانه ها را پنهان می کنند و در محافل حضور پیدا نمی کنند چرا که خانواده آن را عیب تلقی می‌کند که در سطح فردی و اجتماعی برای فرد بیمار مشکل ساز است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش های مهارت های اجتماعی به دانش آموزان برای آماده شدن و ورود به جامعه رکن سومی است که برای آموزش و پرورش اهمیت بسزایی دارد در واقع دانش آموزان باید یاد بگیرند که با بیماران نادر و در کنار هم زندگی کنند و به عنوان عضوی از جامعه اجازه نداریم نگاه تحقیر آمیز به آنها داشته باشم.

بطحایی تصریح کرد: آموزش فیزیک و هندسه و غیره درست اما اصل آموزش و پرورش گسترش این چنین مهارت هایی در دانش آموزان است و سعی می کنیم به سمتی برویم که مدارس ویژه دانش آموز با نیاز ویژه نداشتیم اما متاسفانه به دلایل مختلف آموزش و پرورش صرفا روی مهارت های شناختی تمرکز دارد و سایر مهارت ها را فراموش کردیم.

وی اظهار کرد: در آموزش و پرورش وظیفه خود می دانیم که کارگروهی برای همکاری با موسسات و بنیادهای با چنین ماموریتی داشته باشیم تا هم بستر آموزشی مناسب برای این موارد ایجاد کند همچنان که تلویزیون تعاملی را برای ارتباط با دانش آموزان در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدارس را برای مقابله با بیماران نادر آماده می‌کنیم/ غربالگری دانش آموزان در دستور کار قرار می‌گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..