تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جلسه مهم فعالان بخش خصوصی با وزیر خارجه آغاز شد

به گزارش شما نیوز ، جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران دقایقی قبل با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه آغاز شد.

نمایندگان بخش خصوصی قرار است نقطه نظرات خود در رابطه با شرایط جدید اقتصادی و بین المللی ایران را با وزیر امور خارجه در میان بگذارند.

شافعی: منافع دلالان به منافع مولدان اقتصاد ترجیح داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شافعی، در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در حال برگزاری است، گفت: اقتصاد ایران از گذشته دچار مشکلات اساسی بوده که همچنان هم وجود دارند، بر این اساس این مشکلات شامل عدم توجه واقعی و عملی به بخش تولیدی کشور، حذف کارشناسان خبره از تصمیم گیری، وجود مراکز متعدد تصمیم گیری و کنار راندن بخش خصوصی و در نهایت در نظر گرفتن منافع دلالان به جای منافع مولدان است.

وی افزود: وجود مراکز متعدد تصمیم گیری ها در برخی موارد کار را به بن بست  رسانده است و اقتصاد ایران را شکننده کرده و با هر تکانه ای تحت تاثیر قرار داده است این در حالی است که تلاش تیم مذاکره کننده سایه خطرات بیشتر را از سر کشور کم کرد؛ اگرچه اقتصاد ایران همچنان وضعیت بدی دارد که با تکانه های بین المللی اوضاع بدتری را تجربه می کرد.

وی با اشاره به سخنان مهم مقام معظم رهبری در حوزه برجام خاطرنشان کرد: بدون توجه به حل مسایل و مشکلات کشور به لحاظ ساختاری نمی توان حتی در حوزه های مساعد بین المللی نیز اقتصاد شکوفایی را تجربه کرد.

به گفته شافعی، امنیت و اقتدار سیاسی کشورها در دنیا صرفا به توان نظامی نیست بلکه حوزه اقتصادی اثرگذاری بیشتری دارد؛ این در حالی است که اقتصاد ایران اکنون به شدت تحت سایه سیاسی است.

وی اظهار داشت: اکنون بزنگاه تاریخی بسیار مهمی پیش روی ایران قرار دارد و بنابراین گذر از این وضعیت می تواند آینده کشور را رقم زد؛ این در حالی است که باید از فرصت سوزی گذشته دست برداشت و شرایط را  بهتر پیش برد این در حالی است که دیروقتی است که برخی مسئولان تصمیمات سختی را اتخاذ نکرده اند تا نجات بخش اقتصاد ایران شود.

این خبر تکمیل می شود 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جلسه مهم فعالان بخش خصوصی با وزیر خارجه آغاز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..