تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بارداری شیمیایی چیست؟

وب‌سایت اوما: پریودی یک هفته بعد از آزمایش مثبت حاملگی ترسناک و گیج کننده است، اما در واقع خیلی اتفاق رایجی است. بارداری شیمیایی یا بارداری بسیار زودرس در 75 درصد موارد باعث سقط جنین می شود. بسیاری از زنان که بارداری شیمیایی دارند، حتی متوجه نمی شوند که باردار هستند، زیرا تنها نشانه آن تاخیر پریودی است.

چه چیزی در طول بارداری شیمیایی رخ می دهد؟

حدود سه هفته پس از آخرین دوره پریودی، یک تخمک بارور ( علائم تخمک بارور شده) در رحم کاشته می شود، و سلول هایی که به جفت تبدیل می شوند، هورمون بارداری hCG را تولید می کنند و در آزمایش خون و ادرار تشخیص داده می شوند. با این حال، به هر دلیلی کاشت هرگز به طور کامل اتفاق نمی افتد - و در سونوگرافی کیسه حاملگی یا جفت در حال توسعه تشخیص داده نمی شود و در نتیجه حدود یک هفته پس از پریوید منظم شما، خونریزی رخ می دهد. بنابراین اگر خونریزی شدید (با یا بدون گرفتگی عضلانی) بعد از آزمایش حاملگی مثبت داشته باشید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید، زیرا ممکن است دچار بارداری شیمیایی شده باشید.

بارداری شیمیایی چیست؟

علت بارداری شیمیایی چیست؟

- در زمان لقاح، یک تخمک و یک اسپرم کروموزوم ها (23 از هر شریک) را ترکیب می کنند تا یک زیتوت تشکیل دهند. رشد از طریق تقسیم سریع سلول ها اتفاق می افتد. در طی این فرایند گاهی اوقات یک اشتباه اتفاق می افتد، کروموزوم های زیادی تولید می شوند و یا کروموزوم به قدر کافی تولید نمی شود. این اختلالات کروموزومی که به طور تصادفی اتفاق می افتد و می تواند برای هر کسی رخ دهد، در بیشتر موارد پشت بارداری های زود از دست رفته می باشد.

- اما قطعا به این معنا نیست که شما قادر نخواهید بود که باردار شوید. با این حال، چندین عامل خطر (از جمله سن بالای مادر - به عنوان مثال 35 سال و یا بیشتر - و مشکلات تشخیص داده نشده پزشکی، مانند اختلال لخته شدن و یا بیماری تیروئید می تواند شما را در معرض خطر بیشتر بارداری های شیمیایی قرار دهد.

آيا اين خونریزی لقاح است يا بارداري شيميايي؟

- اگر بعد از آزمایش حاملگی مثبت خونریزی یا لکه بینی سبک داشته باشید، لزوما به این معنی نیست که بارداری شیمیایی دارید (در حقیقت، خونریزی خفیف لقاح- که بعضی از خانم ها تجربه می کنند، نشانه ای از بارداری است). از سوی دیگر، خونریزی شدید، گرفتگی عضلات مانند پریودی و خروج بافت از واژن، نشانه های بارداری شیمیایی است.

- در هر صورت، اگر بعد از آزمون مثبت حاملگی خونریزی داشته باشید، با پزشک خود تماس بگیرید.

آنچه باید در خصوص بارداری شیمیایی بدانید:

- از نظر پزشکی، بارداری شیمیایی بیشتر شبیه چرخه ای است که در آن حاملگی هرگز رخ نداده است تا سقط جنین اتفاق بیفتد. از نظر احساسی، این می تواند یک داستان بسیار متفاوت باشد. مهم نیست بارداری کی از دست می رود در هر صورت ناراحت کننده است. مهم است بدانید که بارداری شیمیایی تقصیر شما نیست. از آنجایی که بسیاری از سقط جنین ها ناشی از حوادث کروموزومی هستند، هیچ کاری برای جلوگیری از آنها نمی توان انجام داد.

- اگر یک بار سقط جنین داشته اید، به این معنی نیست که بار دیگر نیز سقط خواهید داشت. در واقع، اگر چه ممکن است در حال حاضر به نظر ناعادلانه باشد، اما پزشکان به بارداری شیمیایی به عنوان یک نشانه مثبت برای توانایی باردار شدن شما توجه می کنند.

چه کاری می توانید پس از بارداری شیمیایی انجام دهید:

جلوگیری از بارداری شیمیایی

اگرچه از دست دادن زودهنگام بارداری معمولا به مداخلات پزشکی نیاز ندارد، اگر فکر می کنید یکی از آنها را تجربه کرده اید به متخصص مراجعه کنید؛ او باید قادر به تأیید آن بر اساس عوامل مختلف، از جمله چگونگی خونریزی اخیر شما باشد.

اگر چند ماه است سعی دارید باردار شوید، گاهی اوقات پریودی شما به تاخیر می افتد و فکر می کنید آنچه فکر می کردید خونریزی پریودی است ممکن است بارداری شیمیایی باشید. در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

یک یا دو بارداری شیمیایی دلهره آور است اما زنگ خطر نیست. اگر سه بار پشت سر هم بارداری شیمیایی داشته باشید، پزشک قبل از فرستادن شما نزد متخصص بارداری، آزمایشاتی را برای بررسی مشکلات پزشکی انجام می دهد. اگر یک بیماری به بارداری شیمیایی شما مربوط باشد احتمال درمان بالا است و می توانید یک نوزاد سالم باردار شوید. به این معنی که به محض آماده شدن، می توانید دوباره برای بارداری تلاش کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بارداری شیمیایی چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..