تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فعالیت ۳۷۵ سمن در خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی

گروه اجتماعی - مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی گفت: در حال‌حاضر ۳۷۵ سمن استان در قالب ۵ شبکه تخصصی و یک شورای شهرستانی در خانه سازمان‌های مردم‌نهاد گرد‌هم می‌آیند.

فعالیت ۳۷۵ سمن در خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، شامگاه شنبه دوم تیر‌ماه محمد‌حسین محمدی، مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی، در حاشیه نشست تخصصی معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با سمن‌های استان که در خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان برگزار شد، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد استان یک نهاد غیر‌سیاسی است و از ورود به مسائل سیاسی اجتناب می‌ورزد و اساس کار به صورت داوطلبانه و غیر‌انتفاعی است.
وی ادامه داد: اصل کار و هدف سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی انتشار آگاهی بین اقشار جامعه در راستای اهداف جمهوری اسلامی است.
مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان گفت: وظیفه ما، مشارکت بین خانه سازمان‌های مردم‌نهاد و ایجاد انسجام قانونی بین سمن‌ها از طریق راه‌اندازی شبکه‌های تخصصی است. توانمندسازی سمن‌ها از اولویت‌های فعالیت سمن‌هاست.
محمدی افزود: ارتباط با سمن‌ها از دیگر فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی است که یک سازمان نظارتی از خود سمن‌ها بر عملکرد آن‌ها نظارت دارد.
وی گفت: همواره بر توسعه روابط قانونمند تاکید داریم و در چارچوب قوانین مصوب کشور حرکت می‌کنیم.
مدیر عامل خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر ۳۷۵ سمن استان در قالب ۵ شبکه تخصصی و یک شورای شهرستانی در خانه سازمان‌های مردم‌نهاد گرد‌هم می‌آیند. در دو حوزه هیات‌امناء در داخل سیاست‌گزاری و بالاترین رکن تصمیم گیری خانه است، هر هیات‌امنا از هر شبکه یک نماینده و از هر شهرستان یک نفر وجود دارد.
محمدی بیان کرد: مجموع سمن‌های استان دارای یک موضوع و هدف مشخص هستند که می‌توان به شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، شبکه خیرین حامی معلولین، حامی نیازمندان، شبکه سلامت و حامی محیط زیست اشاره کرد.
وی افزود: خوشبختانه با تعاملی که بین مجموعه استانداری، دستگاه‌های اجرایی و خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان وجود دارد، تقریبا در اکثر کارگروه‌ها نمایندگان سمن‌ها به صورت تخصصی حضور دارند.
مدیر‌عامل خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان بیان کرد: امسال خوشبختانه رویکرد ارتباط با دستگاه‌های اجرایی به اندازه‌ای است که نزدیک ۹۶ درصد دستگاه‌های اجرایی اعلام آمادگی کردند و مجبور هستیم کمیته‌ای در این‌باره تشکیل دهیم .
محمدی افزود: یکی از موارد خوبی که در استان شکل گرفت تشکیل ستاد مردمی صیانت از حقوق شهروندی است. تاکنون چند نمونه گاهنامه سمن‌ها منتشر شده است و نشست‌های هم‌اندیشی با شبکه‌های تخصصی برگزار شده است.
انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فعالیت ۳۷۵ سمن در خانه سازمان‌های مردم‌نهاد استان مرکزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..