تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ممنوعیت رانندگی زنان سعودی رسما لغو شد+فیلم

 بامداد یکشنبه ممنوعیت رانندگی بانوان عربستانی رسما لغو شد و زنان این کشور در قرن بیست و یکم اولین رانندگی در خیابان‌های این کشور را تجربه کردند.

اولین تجربه رانندگی زنان عربستان در قرن ۲۱

با دستور دولت ریاض، ممنوعیت رانندگی بانوان در عربستان سعودی دقایقی پیش رسما به پایان رسید.

بدین ترتیب، بانوان عربستانی بامداد یکشنبه و در قرن بیست و یکم (سال 2018) برای اولین بار رانندگی در خیابان‌های این کشور را تجربه کردند. رانندگان زن عربستانی ابتدا در شهرهای جده و الدمام و تحت تدابیر شدید امنیتی شروع به رانندگی کردند.

وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از تاریخ 3 اردیبهشت (10 شوال) بانوان عربستانی می‌توانند بدون نیاز به همراهی یک مرد، رانندگی کنند.

«سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان در تاریخ 4 مهر 1396 در حکمی، ممنوعیت رانندگی برای زنان سعودی را لغو کرده بود اما به دلیل فضای بسته‌ای که حکومت سعودی بر جامعه عربستان تحمیل کرده، اجرایی شدن این حکم حدود 9 ماه طول کشید.

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی تلاش دارد تا ورود مجددی به عرصه جهانی داشته، پای اقتصاد خود را به تجارت جهانی باز کند و جامعه‌اش را به اجرای مواردی که پیشتر از آن‌ها به عنوان « اعمال غیر اسلامی» یاد می‌شد، سوق دهد. در عین حال، فضای محدودی که برای انتقاد و بحث که در این سلطنت مطلقه وجود داشت، در حال بسته شدن است.

زنان عربستان پیش از این اجازه رانندگی، سفر و تحصیل بدون اذن ولی را نداشتند. رژیم سعودی سال گذشته سند چشم‌انداز 2030 را تدوین کرد. بر اساس این سند عربستان می‌بایست تا سال 2030 وابستگی خود به اقتصاد نفتی را کم کرده و اسباب تفریح و آسایش شهروندان خود را فراهم کرده و آزادی‌های بیشتری به آن‌ها اعطا کند.

وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» در تحلیلی پیرامون اعطای برخی آزادی‌های مدنی از سوی پادشاهی عربستان به اهالی این کشور چون اعطای حق رانندگی به زنان نوشت: منتقدان و مخالفان عربستان ارعاب شده، به زندان افتاده و یا مجبور به همکاری شدند.

لغو ممنوعیت رانندگی زنان سعودی پس از 21 قرن

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ممنوعیت رانندگی زنان سعودی رسما لغو شد+فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..